یادبگیریم3: خط دوم دفاع غیراختصاصی (گلبول های سفید غیراختصاصی)
4.9/5
(464 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
زهرا شیراوند
3 ماه پیش
یاخته های دارینه ای رو میشه در حبابک ها و آپاندیس و طحال هم مشاهده کرد؟ یا ماکروفاژها رو میشه در قسمت هایی که با محیط بیرون در ارتباط هستند هم مشاهده کرد؟
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
آیا گلبول قرمز خارج خون دیده نمیشود مثلا گلبول قرمز تازه تشکیل در مغز استخوان یا گلبول قرمز مرده در کبد و طحال
هانیه افشاری
4 ماه پیش
کدام گروه از گویچه های سفید بطور مستقیم هم در دفاع اختصاصی و هم غیر اختصاصی نقش دارد؟؟؟؟؟ سلام وقت بخیر میشه لطفا جواب این سوال را بگید ممنونم
سعید خسروی
4 ماه پیش
سلام ، مگه گلبول قرمز داخل و هم خارج خون (مغز قرمز استخوان)نیستند؟ چرا استاد گفته تنها یاخته های خونی که هم داخل و هم خارج خون اند ، گلبول ها سفیده
غزل افتخاری
6 ماه پیش
ببخشید دبیر ما در مدرسه علاوه بر ماستوسیت و بازوفیل که هیستامین تولد و آزاد میکنن ، سلول های آسیب دیده رو هم در نظر گرفتند . درسته ؟!!
آنیا ابراهیمی محتشم
9 ماه پیش
نقش مونوسیت تو خون هویج هست یعنی چی ؟ منظور رمز خاصیه؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
یعنی تا وقتی توی خون هست نقش خاصی نداره اما وقتی دیاپدز کنه و از خون خارج بشه و تبدیل به یاخته دندریتی یا ماکروفاژ بشه، اونوقت این یاخته دندریتی یا ماکروفاژ هستن که عملکرد خاصی دارن
توحید صفری
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر. استاد دیاپدز رو گفتن تغییر شکل گلبول سفید و هسته برای عبور از بین سلول های پوششی مویرگ . آیا این تغییر فقط برای عبور از بین سلول پوششی هاست یا بعد از خروج از خون شکل اونا همین طور باقی می ماند . یا اینکه وقتی اینا خارج شدن اون تغییر شکل اونا دوباره به حالت اول برمیگرده و نوعی تغییر دیگه برای تبدیل شدن آنها به مونوسیت یا یاخته دندریتی به وجود می آید ؟
امیررضا عباسی ملایی
1 سال پیش
تعریف استاد برای تست ها خوبه چون ترکیب میکنن.... اما برای امتحان مدرسه بنویسی خروج گویچه های سفید از بین سلول های دیوار مویرگ نمره کامل میگیری... دیاپدز فقط مربوط به مویرگ هاست...نه حتی رگ ها... فقط تو بافت پوششی نیست ممکنه از استوانه ای هم عبور کنه... بعضیا شون بعد دیاپدز شکلشون عوض میشه مثلا میشه یاخته دندریتی یا ماکروفاژ مثل مونوسیت... ماکروفاژ و یاخته دندریتی به حالت قبلشون یعنی مونوسیت برنمیگردن... ماکروفاژ به یاخته دندریتی تبدیل نمیشه یا برعکس...
(1)
گیتی زمانی
1 سال پیش
اینجا که استاد گفتن گلبول های سفید از فضای بین سلول های پوششی دیواره مویرگ های خونی برای دیاپدز عبور میکنند ولی تو دستگاه عصبی مرکزی که بین سلول های دیواره مویرگ هیچ فضای خالی وجود ندارن و سلول ها کاملا به هم چسبیدن میشه گفت که در دستگاه عصبی مرکزی گلبول های سفید دیاپدز نمیکنند؟
امیررضا عباسی ملایی
1 سال پیش
فضای خالی داره ولی مثل بقیه نیست.... اگه اینطوری باشه هیچی عبور نمیکنه... توی دستگاه عصبی مرکزی خیلی به عبور مواد حساس هستن و هرماده ای عبور نمیکنه... گلبول سفید ولی عبور میکنه...
گیتی زمانی
1 سال پیش
@امیررضا عباسی ملایی یعنی اگر تو نهایی گفت دیاپدز در دستگاه عصبی مرکزی دیده میشه باید درست بگیریم؟
امیررضا عباسی ملایی
1 سال پیش
@گیتی زمانی بله باید درست بگیری...
گیتی زمانی
1 سال پیش
@امیررضا عباسی ملایی ممنون🌹
خدا بزرگه :)
1 سال پیش
الان یعنی دانه های ائوزینوفیل کلا مواد ضد انگل داره؟
(1)
☆𝐠𝐡𝐚𝐳𝐚𝐥 /𝐁𝐚𝐪𝐞𝐫𝐢
1 سال پیش
ائوزینوفیل چون نمیتونه همه عوامل بیماری زا رو از بین ببره با بیگانه خواری مثل انگل ها رو میاد محتویات دانه های خودش رو روی عامل بیماری زا مثل کرم انگل میریزه
Maedeh karami
1 سال پیش
سلام ببخشید آیا مونوسیت ها هم در خارج خون وجود دارند؟
☆𝐠𝐡𝐚𝐳𝐚𝐥 /𝐁𝐚𝐪𝐞𝐫𝐢
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
2 هفته پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷