یادبگیریم5: میتوکندری، اندامکی دو غشایی
حسین رضایی
1 ماه پیش
سلام اگزون و اینترون رو همهی رناهایپیک که از دنای هسته ساخته میشن دارن؟ یا برخی از رناهای پیک که در هسته ساخته میشن؟
ریحانه حیدری
2 ماه پیش
یعنی در میتوکندری ۴ نوع رنابسپاراز وجود داره ۱ ،۲،۳ و پروکاریوتی
عمران رحمانی
1 ماه پیش
4 نوع وجود نداره یک نوع پروکاریوتی وجود داره که هر 4 نوع رو رونویسی میکنه البته در نظر داشته باش که ممکنه پروتئین هایی داخل میتوکندری مشاهده میکنیم توسط توسط RNA ها و پروتئین هایی ساخته شده باشن که از خود میتوکندری نباشه ( ممکنه پروتئین توسط رنابسپاراز های ماده زمینه ای سیتوپلاسم که از هسته واردش شدن با کمک رناتن های مایع سیتو پلاسم ساخته شود )
شهریار شاهان
3 ماه پیش
درود ، در کتاب خیلی سبز در پاسخنامه نوشته شده بیشتر پروتئین های میتوکندری توسط هسته ساخته میشه ولی استاد اینجا گفتند که بیشتر پروتئین های میتوکندری توسط خودش ساخته میشه . الان اگر در کنکور این امد ما معیار رو کدوم بگیریم ؟
ریحانه حیدری
2 ماه پیش
تو کتاب گفته شده که اغلب پروتئین های میتوکندری رو خودش میسازه یعنی بعضی ها توسط هسته تولید میشن غیر از این میشه تناقض با متن کتاب که تو کنکور نمیاد
آمنه قدیم پور
4 ماه پیش
بهتره مثل میتوکندری باشیم همون طور که به کسی کاری نداره هروقت و هرکجا دلش بخواد تقسیم میشه 😂
(2)
مهری جهانی
4 ماه پیش
چرا بدون اینتر ون و اگزونه؟؟؟
عمران رحمانی
1 ماه پیش
چون فرایند پیرایش برای mRNA های هسته یاخته یوکاریوتی اتفاق میوفته ( البته بعضی از ژن ها هستند که این توالی اینترون و اگزون رو دارن )
Ayla ....
5 ماه پیش
سلام تصویر ارسال نمیشه خط اول ص۲۵پاراگراف اخر یه طور داره میگه که رنا در سیتوپلاسم بالغ میشه ولی چرا استاد جمله رو در جزوه ویرایش دادن حین تدریس؟
ZAHRA EZAZI
5 ماه پیش
سوال منم هست
Ayla ....
4 ماه پیش
متوجه شدم مرسی
Zahra =)
6 ماه پیش
توی همین جمله اگه لفظ یاخته هوازی نبود میتونستیم بگیم جمله درسته؟
غزل اسماعیل زاده
5 ماه پیش
خب اگه هوازی نبود که میشد بی هوازی دیگه چرخه کربس نبود... یاخته میرفت سمت تخمیر
alireza* birjand
1 سال پیش
سلام وقت بخیر در امتحان نهایی که میگفتیم بیشتر پروتیین های میتوکندری رو خودش نمیسازه......
(1)
یلدا محمدی
1 سال پیش
سلام وقت بخیر ببخشید غشا های میتوکندری هم در لایه های بیرونی فسفولیپیدیشون مثل غشا خود سلول انسان کربوهیدرات دارند؟ کلسترول و پروتوئین های دیگه چطور؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام بله این موارد رو منطقا برای هر دو غشای میتوکندری میتونیم در نظر بگیریم البته اون ساختار تیپیک که در فصل یک دهم برای غشا داشتیم،منظور کتاب غشای اطراف یاخته بود اما برای میتوکندری هم احتمالا بشه در نظر بگیریم که کربوهیدرات و کلسترول و پروتیین و ... داشته باشه (مثلا پروتئین های زنجیره انتقال الکترون )
کوثر نژادجواد
1 سال پیش
سلام سوال 2 چرا اشتباه شد ؟ خب سوال درباره بخش بیرونی میتوکندری هست ودرسته و بخش بیرونی میتوکندری هم بدون چین هست دیگه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام منظورش اصن خارج از میتوکندریه و به سیتوپلاسم اشاره داره
دنیا قریبی راد
1 سال پیش
توی تدریس استاد گفتن بیشترشون اینجا توی جزوه نوشته برخی کردوم رو باید درنظر بگیریم؟
دنیا قریبی راد
1 سال پیش
دراین قسمت گفتار چندمه فصل چهارمه؟ چرا یادم نیس👀😭🥲
مانی خورسند
1 سال پیش
سلام اینکه کروموزم حلقوی باکتری است رو توی فصل یک دوازدهم گفتار یک خواندیم اینکه میتوکندری واسه خودش دنا داره رو فصل شش گفتار یک و دو یازدهم و یک دوازدهم اینکه اغلب پروتئین هاشو خود میسازه فصل دو دوازدهم گفتار سوم پیش نیاز های فصل هارو رعایت کنید به این مشکلات بر نمیخورید ان شالله
دنیا قریبی راد
1 سال پیش
@مانی خورسند 🙏🙏
ساره سادات علیاری
1 سال پیش
سلام وقت بخیر تو جزوه ما نوشته برخی پروتیین هارو میتوکندری میسازه و بیشتر پروتیین هارو سیتوپلاسم اما استاد برعکس این رو میگن کدوم درسته؟ چون توی فصل دوهم گفته میشه که اغلب خود میتوکندری میسازه یعنی فصل دوهم اشتباهه؟
مانی خورسند
1 سال پیش
سلام در جزوه شاید اشتباه تایپی شده باشد صحیح اینه که اغلب پروتئین هارو خود میتوکندری میسازه واسه ای خودش و بخش کوچکی رو از سیتوپلاسم میگیره
آرمین قربانی
1 سال پیش
چرا میتوکندری برای انجام نقش خود در تنفس یاخته ای نمیتواند مستقل از هسته عمل کند؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷
(1)