حسین رضایی
1 ماه پیش
استاد میگن درون میتوکندی تراکم پیروات ها بیشتره خب اون پیووات اولیا که زودتر وارد شدن و ترکم کمتر بود چی ؟ اونام با انتقال فعال؟؟؟ یا کلا قبل از شروع وارد شدن پیروات های حاصل از گلیکوزی که تازه اتفاق افتاده از قبل توی میتوکندری تراکم زیادی پیروات بوده
zahra 🤍🩺
2 ماه پیش
من الان دانشجو هستم و هنوز از تدریس استاد بامرفیع استفاده میکنم دمتون گرم خسته نباشید😍🤍
حدیث شاکری
1 ماه پیش
پزشکی؟
امیرحسین حسینی
3 ماه پیش
توی دقیقه ۲ استاد میگه در انتهای گلیکولیز دو ATP حاصل میشه ولی مگر ۴ تا نبود؟
امیر ...
3 ماه پیش
منظور بازده واکنش هست ... به طور کلی بخوایم بگیم ۲ ATP مصرف میشه و ۴ تا ATP تولید میشه ... عملا ما دو تا ATP جدید داریم
(1)
علی سیفی
3 ماه پیش
استاد تو جزوه نوشته 2مولکول ATPساخته میشه درحالی که تو خیلی سبز نشونه 4تاATPساخته میشه حالا کدوم درسته ؟
نفیسه نادری مقدم
4 ماه پیش
از هر یدونه پیرووات دو الکترون پر انرژی برای تبدیل +NAD به NADH گرفته میشه؟ یا از هردوشون در کل دوتا گرفته میشه؟
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
4 ماه پیش
از هر پیرووات دو تا ē گرفته میشه با دو تا +H یه H رو بر میداره میشه NADH اون یکی H رو ول میکنه در بخش درونی فضای درونی میتوکندری و باعث افزایش +H این محیط بخش درونی فضای درونی میتوکندری میشه
مبینا عباسی
4 ماه پیش
سلام خسته نباشید اینجا که NADH تولید میشه همراهش H+ هم تولید میشه و باعث کاهش PH میتوکندری میشه؟ چون کتاب کنار NADH پروتون رو ننوشته... الان کاهش PH رو در نظر بگیریم یا نه
آنیتا فرهمند
4 ماه پیش
سلام بله باعث کاهش pH میشه
ZAHRA EZAZI
5 ماه پیش
استاد گفتن پمپ پیرووات توی غشای درونی میتوکندریه اما خیلی سبز نوشته که پروتئین های جابه جا کننده ی پیرووات در غشای بیرونی میتوکندری قرار دارن. کدومش درسته الان؟ لطفا جوابمو بدین اقای رشادی
صبا نوروزپور
5 ماه پیش
سلام وقتت بخیر من طبق گفته شما کتاب خیلی سبز رو چک کردم البته درسنامه اش رو و درسنامه صرفا گفته بود پیرووات توسط پروتئین های غشایی میتوکندری وارد بخش داخلی میتوکندری میشه اگر شما تو تست ها این نکته رو دیدی لطف میکنی بگی کدوم بخشه ؟
ZAHRA EZAZI
5 ماه پیش
@صبا نوروزپور سلام صفحه 493 همونجایی که تفاوت بین دو تا غشا رو گفته چاپ 404
ZAHRA EZAZI
5 ماه پیش
@صبا نوروزپور نه به طور صریح نوشته که "در غشای بیرونی آن هم میتوان مولکول های موثر در تنفس یاخته ای را مشاهده کرد مثل پروتئین های جا به جا کننده ی پیرووات" که همون پمپ میشه
صبا نوروزپور
4 ماه پیش
@ZAHRA EZAZI بله حق با شماست حالا نمیدونم که دقیقا کدوم درسته ولی به نظر من اگر یکم بهش فکر کنیم بازم غشای درونی منطقی تره بازم اینو باید اقای رشادی بگن
ZAHRA EZAZI
4 ماه پیش
ممنونم
سام سیفی
1 سال پیش
استاد بخش درونی فضای درونی!
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
حق با شماست استاد حواسش نبود 😊
فاطمه سلیمانی
1 سال پیش
توی کتاب گفته میتوکندری برای انجام نقش خود در تنفس یاختهای به پروتئین هایی وابسته است که ژن های آنها در هسته قرار دارد و به وسیله ریبوزوم های سیتوپلاسمی ساخته می شوند اما استاد گفتن که دنای حلقوی میتوکندری حاوی ژنهای موردنیاز برای تولید اغلب پروتئین های مورد نیاز در تنفس یاختهای هست که باهم در تناقض هست
(1)
مانی خورسند
1 سال پیش
در تناقض نیست این دو مطلب برای یه تنفس سلولی مثلا ده تا پروتئینمیخوایم ۸ تارو خود میتوکندری تولید کنه دوتارهم نیازمند پروتئین های هسته باشه با اینکه دوتا پروتئین خیلی عدد کمیه ولی خب در صورتی که نباشه مشکل ایجاد میکنه کتاب هممیکنه میتوکندری اغلبِ پروتئین های مورد نیازو میسازه که همشو
(2)
دنیا قریبی راد
1 سال پیش
سلام حالا اینجا ک استاد گفتن یه بخشیش به هموگلوبین متصل میشه بعد چه اتفاقی میوفته؟
(1)
علی سلیمانی
1 سال پیش
اونجایی استاد میگن باید ابزار استفاده از اکسیژن رو داشته باشه چجور سوال انحرافی میشه ازش دراورد
(1)
علی سلیمانی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی نه واضح بود ممنون❤
سام سیفی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی دوباره ضبت کن اصلا معلوم نیس چی میگی!!!
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
@سام سیفی کامنت مجزا بذارید چشم 🌷
سام سیفی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی تو میخای توضیح بدی لازم نیست کامنت مجزا!!!!
(1)
سام سیفی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی توضیحت کجا رفت!!!!!!!!
(1)
زهرا باقری
1 سال پیش
@سام سیفی شما چقدر ادم بی ادبی هستین عوض اینکه با احترام ازشون بخواین انگار معلم خصوصیته خوب کرد جواب سوالتون رو ندادن
(3)
غزل فیروزی
1 سال پیش
سلام وقت بخیر استیل آنزیم است؟
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
همواره تراکم پیرووات در میتوکندری بیشتر از سیتو پلاسمه؟ ینی هیچوفت با انتشار پیرووات وارد میتوکندری نمیشه؟
(1)
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷
(1)