یادبگیریم3: تنفس یاخته ای هوازی (مقدمه)
4.9/5
(1022 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
حسین رضایی
1 ماه پیش
سلام وقت بخیر توی جمله آخر نمودار نوشته الکترون هارو به حامل های الکترون اضافه میکنیم مگه نباید به پذیرنده اضافه کنیم حامل که دیگه خودش داره الکترون ، توی جمله به جای حامل بنویسیم پذیرنده درست تر نیست؟
هستی Hasti
4 ماه پیش
این قسمتو هرچی معلم توضیح میداد نمیفهمیدم ولی الان ی طوری یادش گرفتم ک دیگه هیچ وقت یادم نمیره استاد شما بی نظیرین🌷
(4)
دینا نوروزی
4 ماه پیش
این قسمت رو دبیرمون گفته بود هیچی نمیفهمیدم ولی با تدریس این استاد واقعا به صورت کامل متوجه شدم ... عالی بود🙏🤍
(1)
ساغر رضایی
4 ماه پیش
سلام ؛ در تست ها و سوالات تشریحی ، پس اگر بگه در کاهش +NAD ، یک یون هیدروژن تولید میشه درست باید بگیریم؟! من متوجه نمیشم.. میشه بیشتر توضیح بدید.. ممنونم
فاطمه علی زاده
4 ماه پیش
گلیکولیز در طی تنفس هوازی هم بدون مصرف اکسیژن عمل میکنه؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
بله
فرناز ابراهیمی
1 سال پیش
ظرفیت NADH و FADH همیشه دوتاست؟
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
FADH2 و NADH بله ظرفیت تبادل دو تا الکترون رو دارن هر کدوم 🌷
ساره سادات علیاری
1 سال پیش
سلام وقت بخیر NAD+ یک الکترون میگیره خنثی میشه یه دونه دیگه میگیره منفی میشه و وقتی به H+ ترکیب میشه خنثی میشه درسته؟
(2)
Shayan Por
1 سال پیش
سلام آره توی این واکنش NAD یه بار مثبت دوتا الکترون میگیره اولی باعث خنثی شدن و دومی باعث میشه یه بار منفی بشه و یه H باعث خنثی شدنش میشه و تبدیل به NADH میشه اون یکی H چون دیگه خنثی هست در محیط یعنی سیتوپلاسم رها میکنه باعث پایین اومدن PH یا اسیدی شدن محیط میشه
(1)
عطیه رحمانی
1 سال پیش
سلام وقتتون به خیر استاد فرمودند در چرخه کربس با یک مولکول شروع میشود ودراخر همان مولکول اغازگر تولید میشود درصورتی که من شنیدم مولکول ۴کربنی که چرخه کربس را شروع میکند همان مولکول ۴کربنی اخر چرخه نیست درست هست که ۴کربن هست ولی باهم فرق دارند درحال حاضر کدوم صحیح هست؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام طبق کتاب همون جمله اول درست هست.
عطیه رحمانی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی سلام مجدد بنده کلیپ های بعدی استاد رو مشاهده کردم فرمودند که مولکول اغازگر ۴کربنی چرخه کربس همان مولکولی نیست که دراخر چرخه داریم وطی مراحلی که ما نمیخوانیم دوباره به همان مولکول تبدیل میشود ممنونم از پاسخگوییتون
ستایش قراگوزلو
1 سال پیش
سلام وقت بخیر تو متن کتاب گفته NAD وNADH به یکدیگر تبدیل میشن خوده استادم گفت اما تو تستا میگه مولکولNAD مصرف میشه نه تولید میشه یه توضیح بدید ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام NAD+ تولید میشه و مصرف میشه
کیانا نجاتی
1 سال پیش
من متوجه نشدم ک بعد از گلیکولیز دقیقا چه اتفاقی می افته. یعنی یا انرژی خالص آزاد میشه و بعد با اتصال فسفات ATP تولید میشه و یا الکترون پر انرژی آزاد میشه و بعد از تبدیل به FADH2 و NADH می ره برای سه مرحله ی دیگه(اکسایش پیروات، چرخه کربس و زنجیره انتقال الکترون)؟ یعنی اگر همونجا بعد از گلیکولیز انرژی خالص آزاد بشه و نه الکترون، مستقیما ATP تولید میشه و بقیه مراحل انجام نمیشه؟ و اگر اینطور باشه توی کتاب چرا طی مراحل گلیکولیز، NADH و FADH2 تولید میشه؟ واقعا گیج شدم.
مبینا نجاتی
1 سال پیش
معنی تنفس هوازی یعنی چی و اصلا مفهمومی چیع
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام تنفس هوازی یعنی سلول ها در حضور مقدار اکسیژن کافی از گلوکز و ADP و فسفات، در نهایت کربن دی اکسید و اب و ATP (انرژی) تولید بشه
فهیمه فلاحتی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر ببخشید من یه سوال داشتم اینکه چرا توی بدن الکترون دارم؟و این اصلا به چه دردی میخوره؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام ما مواد غذایی مصرف میکنیم مواد غذایی هم از یک سلول ها و عناصری تشکیل شدن عناصر هم توی خودشون الکترون و پروتون و نوترون دارن
(1)
زینب مقدم
4 ماه پیش
خوشحالیم راضی هستی 🥰
(1)