یادبگیریم6: بازدارنده های رشد (آبسیزیک اسید و اتلین)
یگانه احمدی
1 ماه پیش
آخه استاد گفتن که بعضی میوه ها رو مثل گوجه فرنگی به صورت کال میچینن و اتیلن آزاد شده باعث رسیدن گوجه میشه پس یعنی میوه کال هم علاوه بر میوه رسیده اتیلن آزاد میکنه؟
یگانه احمدی
1 ماه پیش
پس چرا توی شیمی نوشته از گوجه فرنگی و موز رسیده اتیلن ازاد میشه ولی توی زیست میگیم از گوجه ای که نرسیده هم ازاد میشه ....
ریحانه محبی فر
1 سال پیش
پس چرا گوجه سبز میرسه هم همینجوریه؟ مگه میشه اخه این الو نرسیده باشه
نرگس مهدوی
1 سال پیش
متوجه ارتباط سوالت با این تایم از ویدیو نشدم؟! تایمش رو درست مشخص کردی؟
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
1 ماه پیش
گوجه سبز اگر برسه الو قرمز یا زرد میشه گوجه سبزی که می خوریم و ترشه هنوز کاله و نرسیده
ریحانه محبی فر
1 سال پیش
درختی مثل کاج یا سرو که خفتگی ندارن ابسزیک اسید و ندارن؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
به منظور خفتگی دانه ها این رو ندارن
مهسا خداکرمی
2 هفته پیش
سلام خوبی اولی غلطه چون اتیلن هم در چیرگی راسی نقش داره و اتیلن بازدارنده رشده و محرک نیست دومی غلطه ( باید بگه قبل از.....) سومی غلطه چون همه بازدارنده ها در شرایط نامساعد تولید نمیشوند . این عبارت برای آبسیزیک اسید و سالیسیلیک اسید درسته اگه به نظرت جوابام مشکی داشت بگو
حنانه سه برادر
1 سال پیش
استاد نگفته بودن که اکسین سبب جلوگیری از ریزش برگ میشود یا اتیلن سبب ریزش برگ ایا یکی از وظایفشونه؟
مریم قربانی
1 سال پیش
ولی با احترام استاد ،اون اسمش گوجه سبزه،مرسی😂
(2)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
همون گوجه نرسیده یا کال منظورتون هست احتمالا 😊🌷
مریم قربانی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی خیر اون یه چیز دیگس😂🙏
(1)
. جلالی
1 سال پیش
میشه اینی که هایلایت کردم رو توضیح بدید در اصل ربط جمله رو به آبسیزیک اسید نمیفهمم
زینب مقدم
1 سال پیش
@زینب مقدم و حالا جیبریلین هم از هورمون های رشده ولی به دلیل اثرش تو تجزیه دیواره یاخته ها و ذخایر دانه ها تو جواب این مورد گفته شده
مرتضی مرتضوی
1 سال پیش
سلام خدا قوت.ی سوال توی سوال 5قسمت تمرین از جاهایی که سوبرین داریم دیواره یاخته های حاصل از کامبیوم چوب پنبه ساز به طرف خارج هست ولی بنظرم اشتباها آوند چوب پنبه ساز نوشته تو پاسخ ممنون میشم پاسخ بدین
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام عکسش رو میفرستی؟💚
مهدیہ قومَنجانی
1 سال پیش
کتاب درباره سالیسیک اسید توضیح نداده؟!
(1)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
صفحه ۱۵۱ رو چک کنید
رزا رضای موذن
2 سال پیش
سلام وقت بخیر. بنظرم این سوال باید غلط باشه چون با افزایش نسبت اتیلن به اکسین اول از همه آنزیم های تجزیه کننده شروع به ترشح شدن میکنن و اولین اتفاقی که میفته اینه که برگ میریزه نه اینکه لایه محافظ تشکیل بشه
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
با این تفاسیر،بازم میتونیم به سوال ایراد بگیریم چون اون فرایندی که در جلوگیری از نفوذ عوامل بیماری زا نقش دارد،در واقع بعد از جدا شدن برگ از شاخه تکمیل میشه که همون فرایند چوب پنبه ای شدن اون یاخته ها هست
رزا رضای موذن
2 سال پیش
@سید محمد متین رشادی پس جملهی غلطی هست درسته؟
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
@رزا رضای موذن یکم ابهام داره واقعیتش چون نمیشه با قطعیت استنباط کرد که فرایند چوب پنبه ای شدن قبل از افتادن برگ شروع میشه یا بعدش ولی اگر خیلی ریز بخوایم بررسیش کنیم،غلطه جمله
(1)
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷