مسائل و تست هایPH(قسمت اول)

4.8/5
(59 رای)

PH(پی اچ)

مسائل و تست هایPH(قسمت اول)
مسائل و تست هایPH(قسمت اول)

`02:25

1 تمرین

مسائل و تست های PH(قسمت دوم)
مسائل و تست های PH(قسمت دوم)

`00:54

1 تمرین

مسائل و تست های PH(قسمت سوم)
مسائل و تست های PH(قسمت سوم)

`01:34

1 تمرین

مباحث باقیمانده
مباحث باقیمانده

`00:19

1 تمرین

سوالات دیگران
Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

5 روز پیش

میدونم در واکنش اسید ها وقتی یونش پیدا میکنند اگ تک پروتونه باشند غلظت انیون و کاتیون انها برابر است ولی تو این تست چرا شبیه به تست های قبلی حل نمیکنیم اصلا قاطی کردم اگ غلظت ها رو برابر بگیریم خوب گفته خود استاد غلط میش گفتن ضرب غلظت h مثبت در غلظت oh منفی میشه ذ10 به توان -14 حالا ک اینجور نمیشه توضیح بدین گیج شدم به خدا

توضیح دادم

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

5 روز پیش

راستی این تست مگ ha اسید نیست خوب طبق گفته ی استاد غلظت h مثبت در محلول حتما بیشتر از غلظت انیون هستش پس چرا ما اینجا برابر گرفتیم

توضیح دادم

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

5 روز پیش

تو این تست وقتی غلظت انیون و کاتیون برابر باش حوب پسph دوتای انها میشه 2.7 ک جمعشون نمیشه 14 مگ قانون نداشتیم ک میگ جمع phبا poh میشه 14 حالا ک نمیشه میشه در مورد این یکم توضیح بدین

جواب به صورت صوتی می باشد:)

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

6 روز پیش

ببخشید ایا در گزینه اخر همین تست ثابت تعادل را نمیاورد میتونستیم بگیم ک درصد یونش به یکدیگپر نزدیک میشه جواب بدین اگ درسته توضیحم بدین لطفا گ چرا افزایش غلظت موجب میش درصد یونش نزدیک بشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

میشه بخش دوم این سوال رو تشریحی حل کنید ممنون

سلام در حالت تعادل فرق نمیکنه جواب ؟

الهه پیران | آکادمی امروز

الهه پیران

3 ماه پیش

سلام فقط این سه مدل نمودار برای ph وجود داره یا حالتای دیگه هم هست ؟

سلام خسته نباشید اصن مگه تو کتاب P OH داریم؟

سلام وقت بخیر خیر ولی بلد باشید بد نیست توی بعضی مسائل کمک می‌کنه ولی ازش سوال نمیاد مستقیما

برای قسمت اول سوال مگه نباید غلظت اولیه محاسبه بشه چون درجه یونش همین رو میخواد ولی چرا ما تو سوال غلظت تعادلی رو جایگزین کردیم لطفا جواب بدید کلی سوالم رو بی جواب گذاشتید

سر محاسبات این سوال جر خوردم و همرو هم اشتباه بدست آوردم😑💔

چجوری شد یک دویستم ، من دراوردم دو صدم

چجوری بفهمیم یه اسید، تک پروتونه اس؟

1339 . | آکادمی امروز

1339 .

5 ماه پیش

سلام. در حد کتاب درسی همه اسید ها تک پروتونه هستن بجز سولفوریک اسید (H2SO4) ولی در کل باید به تعداد H+ که آزاد میکنن نگا کنی ببینی چند تاست اون میشه ظرفیتش (یا همون تک پروتونه بودن یا نبودنش) اگه هر مولش یدونه آزاد کرد تک پروتونه میشه.

Dina  . | آکادمی امروز

Dina .

5 ماه پیش

سلام چرا آخر تست ده به توان منفی ۶ شد ؟! فروش با ۱ صورت جمع کرده؟!

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام من این تست رو اصلا متوجه نشدم میشه توضیح بدید

سلام و عرض ادب میشه راه حل این تست رو برام توضیح بدید

آموزش ویدیویی مسائل و تست هایPH(قسمت اول) شیمی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز