= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
Amir Taha ....
5 روز پیش
میدونم در واکنش اسید ها وقتی یونش پیدا میکنند اگ تک پروتونه باشند غلظت انیون و کاتیون انها برابر است ولی تو این تست چرا شبیه به تست های قبلی حل نمیکنیم اصلا قاطی کردم اگ غلظت ها رو برابر بگیریم خوب گفته خود استاد غلط میش گفتن ضرب غلظت h مثبت در غلظت oh منفی میشه ذ10 به توان -14 حالا ک اینجور نمیشه توضیح بدین گیج شدم به خدا
Amir Taha ....
5 روز پیش
راستی این تست مگ ha اسید نیست خوب طبق گفته ی استاد غلظت h مثبت در محلول حتما بیشتر از غلظت انیون هستش پس چرا ما اینجا برابر گرفتیم
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
توضیح دادم
Amir Taha ....
5 روز پیش
تو این تست وقتی غلظت انیون و کاتیون برابر باش حوب پسph دوتای انها میشه 2.7 ک جمعشون نمیشه 14 مگ قانون نداشتیم ک میگ جمع phبا poh میشه 14 حالا ک نمیشه میشه در مورد این یکم توضیح بدین
فاطمه بیک محمدی
5 ماه پیش
چجوری بفهمیم یه اسید، تک پروتونه اس؟
1339 .
5 ماه پیش
سلام. در حد کتاب درسی همه اسید ها تک پروتونه هستن بجز سولفوریک اسید (H2SO4) ولی در کل باید به تعداد H+ که آزاد میکنن نگا کنی ببینی چند تاست اون میشه ظرفیتش (یا همون تک پروتونه بودن یا نبودنش) اگه هر مولش یدونه آزاد کرد تک پروتونه میشه.
(1)
(2)
علیرضا قاسمی
3 سال پیش
@زینب مقدم بله متشکرممم متوجه شدممم :))
زینب مقدم
3 سال پیش
@علیرضا قاسمی خواهش میکنم رفیق:))
آرتین نوید نیا
7 ماه پیش
@زینب مقدم ممنون
هانیه مظاهری
3 سال پیش
سلام درجه يونش محلول ما يك نبود كه استاد A رو با H برابر گرفته است؟
محدثه اباذری
3 سال پیش
سلام عزیزم :) در هر شرایطی چه اسید ضعیف باشه، چه قوی، در اسیدهای تک پروتوندار، غلظت آنیون با H+ برابر خواهد بود. چون یک مولکول وقتی یونیده میشه، یک آنیون و یک کاتیون آزاد میکنه. مثلا ۱۰ مولکول از یک اسید قوی رو در اب حل میکنیم. هر ده مولکول یونیده میشن و ۱۰ H+ و ۱۰ A- تولید میشه. یا ۱۰ مولکول از یک اسید ضعیف رو در آب حل میکنیم. ۳ مولکول یونیده میشه و ۳ H+ و ۳ A- تولید میشه. درصورتیکه آلفا یا درجه یونش ۱ باشه، میگفتیم غلظت H+ با غلظت اولیه HA برابره.
(2)
Zahra
3 سال پیش
چرا غلظت H مثبت همون غلظت A منفی هست ؟
Ferida =D
3 سال پیش
سلام عزیزم . برو به این لیکی که میزارم . اونجا استاد دلیل این برابری رو توضیح دادنhttps://emrooz.ir/cbgstbc-41159
(1)
Zahra
3 سال پیش
@Ferida =D ممنونم
(1)
زینب مقدم
3 سال پیش
چون ضریب جفتشون یکه
(1)
زینب مقدم
3 سال پیش
@Ferida =D مرسی از مشارکتت✌️❤️
(1)
Zahra
3 سال پیش
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
توضیح دادم