محمد امین شاه محمودی
1 هفته پیش
سلام خسته نباشید سوال بنده مربوط به این تست نیست مربوط به مبحث تب هست اونجایی که استاد بام رفیع بزرگوار فرمودند گیرنده های دمایی فقط در برخی سیاهرگ ها وجود دارند در مبحث التهاب فرمودند که هیستامین بصورت غیر مستقیم گیرنده های درد سرخرگها را افزایش میده
فاطمه مهدیه
2 هفته پیش
ببخشید گذینه 3 ،گفته دارای ریز کیسه هایی هیستامین درون خود، اما خب این دانه ها که ریز کیسه نیستن و داخل خود هیستامین نیستن ک
فاطمه مهدیه
2 هفته پیش
@سید محمد متین رشادی اها ممنون ببخشید میشه لطفا پیگیری کنین که اموزشای دوازدهم رو حداقل اپدیت کنن؟؟؟ به پشتیبانی گفتم چندین بار اصصلا هیچ توجهی نمیکنن انگار ن انگار ک ما هزینه کردیم خب
نگین علیزاده
4 ماه پیش
درود گزینه چهار گفته ماکروفاژ در نخستین خط دفاعی فعالیت میکنه اشکالش چیه؟ درسته در خط ۲ هستش ولی تو خط ۱ هم فعالیت داره
نادیا نوری
4 ماه پیش
سلام برای گزینه اول دارینه ای و درشت خوار و نوتذوفیل مگه کربن دی اکسید تولید نمیکندد؟! و باعث افزایش جریان خون نمیشه با گشاد کردن رگ ها ؟!
.. .
5 ماه پیش
ببخشید هیپوتالاموس چطوری دمای بدن رو بالا میبره؟ میدونم مرکز تنظیم دما هست فقط چگونگیش رو اگر میدونید بگید بیزحمت..
ابوالفضل کوه پیکر
9 ماه پیش
سلام برای ترشحات یاخته کشنده طبیعی نمی تونیم اینترفرون 2 رو هم در نظر بگیریم
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
سلام بله میشه استاد هم گفتن
ابوالفضل کوه پیکر
9 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممنون
مرضیه هوشمند
10 ماه پیش
سلام مگه نشت خوناب از مویرگ نیست؟؟ پس چرا اینجا رگ گفته و درست بوده
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سلام مویرگ هم نوعی رگه
... NIUSHA
11 ماه پیش
سلام. وقت شما بخیر کتاب آی کیو میگه که نوتروفیل مانند باروفیل و ایزینوفیل دانه های خود را به بیرون اگزوسیتوز میکند. اما استاد میگن که نوتروفیل ها توانایی آزاد سازی دانه های خودشون رو ندارن. بالاخره؟؟؟
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
سلام محتویات دانه رو آزاد میکنه نه خود دانه رو 🌷
Zahra Zare
1 سال پیش
خب درسته که ماکروفاژ تو خط ۲هس ولی خود استاد گفتن تو خط اول هم فعالیت میکنن چرا غلط گرفتنش
نرگس مهدوی
1 سال پیش
ما توی سوالا خط اول رو پوست و مخاط و عرق و اشک و اینطور چیزا در نظر میگیریم سلول های ایمنی رو اختصاصا برای مراحل بعدی در نظر میگیریم
رها رسولی
1 سال پیش
سلام... فرق باکتری، ویروس و میکروب چیه؟! ایا درون میکروب هم کاتالیزگر هم وجود داره؟!
امیررضا عباسی ملایی
1 سال پیش
سلام باکتری و ویروس زیر شاخه ی میکروب عه... میکروب به موجوداتی میگن که با میکروسکوپ قابل مشاهده هستند... بستگی داره اون میکروب چی باشه... مثلا میتونه قارچ باشه یا باکتری باشه... ولی به طور کلی بعضی هاشون دارن...
فاطیما حسینی
1 سال پیش
سلام خوشگلا یه سوال: توی بیماری های ویروسی تب ایجاد نمیشه؟؟
Amphetamine ...
1 سال پیش
ایجاد میشه ولی همینطور که استاد فرمودند از نظر کنکوری فقط برای میکروب ایجاد میشه ولی از نظر علمی این اشتباهه
امیررضا عباسی ملایی
1 سال پیش
چرا نشه خوبم میشه... منتهی تو کنکور فقط میکروب ها ایجاد میکنن... ویروس هم یه نوع میکروب عه ولی کتاب های زیست دبیرستان ما بهش اشاره ای نکردن...
یگانه احمدی
4 ماه پیش
@امیررضا عباسی ملایی درسته میکروب فقط به معنی باکتری نیست و شامل باکتری قارچ اغازی ویروس و.... هست اما نمیدونم چرا استاد موقع توضیحات میکروب و ویروس رو جدا در نظر میگیرن
1339 .
1 سال پیش
سلام اگه گیرنده های پوست به دمای محیط اطراف حساس هستن پس چرا تو تب پوست هم داغ میشه؟ ( با اینکه همه رگ ها دماشون بالا نمیره که بگیم بخاطر اونه)
☆𝐠𝐡𝐚𝐳𝐚𝐥 /𝐁𝐚𝐪𝐞𝐫𝐢
1 سال پیش
ببین گیرنده های دمایی درون بدن و هم سطح بدن وجود دارند گیرنده هایی که درون بدن قرار دارند به تغییرات دمایی درون بدن حساس هستن و گیرنده های دمایی پوست به تغییرات دمای سطح بدن حساسن
پریناز صفار
1 سال پیش
راجب گزینه دو سوالم اینه که گفته عبور از رگ خونی مگه نباید مویرگ خونی میبود
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
مویرگ خونی هم نوعی رگ خونیه پس از این بابت مشکلی نداره
آموزش ویدیویی تب + تست های مبحث زیست شناسی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 هفته پیش
سلام وقت بخیر الان سوالتون چیه ؟ متوجه نشدم دوباره بپرسید ریپلای نباشه 🌷