یادگیری و تغییر رفتار (خوگیری یا عادی شدن، شرطی شدن کلاسیک و فعال)

4.9/5
(666 رای)

اساس رفتار

تعریف رفتار و انواع آن، رفتار غریزی
تعریف رفتار و انواع آن، رفتار غریزی

`01:02

یادگیری و تغییر رفتار (حل مسئله، نقش پذیری)
یادگیری و تغییر رفتار (حل مسئله، نقش پذیری)

`01:13

تست ها
تست ها

`00:47

سوالات دیگران

ممنون از استاد آریا بام رفیع یک بار نظر نوشتم ولی ارسال نشد ایشون بهترین معلم زندگی من بوده نه در تدریس در انسانیت بیشتر از آنچه لازم بود از این سه پایه ی تحصیلی به من یاد دادن معلم زندگیم بودن فبلم های ایشون رو بارها و بارها دیدم و از تدریسشون هیچ وقت خسته نمیشم کاش تمام معلم ها مثل ایشون عاشق کار و حرفه شون بودن تا ما هم اینقدر سختمون نشه برای درس خوندن و نسل ما فراری از مدرسه نبودن من وقتی با این اکادمی آشنا شدم بعد از امتحانات نوبت اول یازدهم بود به شدت نمره های بدی داشتم خسته بودم از اینکه هر چی تلاش میکنم به جایی نمیرسم خیلی شکست خورده بودم تحقیر شده بودم . وقتی وارد اکادمی شدم با استاد اشنا شدم آنقدر زیبا تدریس کردن که تازه فهمیدم درس خواندن یعنی چی وقتی اطلاعاتی خارج از درس میدادن من لذت میبردم شده که در یک روز یک فصل رو کامل خوندم بدون استراحت و خسته نشدم چون ایشون به شدت پر انرژی و خوب هستن . امیدوارم بتونم روزی زخماتشون رو جبران کنم و به هدفم برسم و ازشون قدر دانی کنم من با ایشون از مرحله ی زیر صفر به جایی رسیدم که سر کلاس ایراد های معلم خودم رو میگرفتم و جاش تدریس می‌کردم و وقتی معلمم اشتباه به همکلاسیام درس میداد تازه فهمیدم چقدر فرق هست بین ادم با سواد و بی سواد خلاصه که تسلیم نشید بچه ها من از بدترین شرایط شروع کردم و از استاد ممنونم امیدوارم همه تون به هر هدفی که دارین و بخاطرش تا اینحا اومدین برسین 💞💞💞💞💞💞

خوشحالیم که راضی بودید 🌷

چرا اخه استاد می‌ذارین پروفایل با پاپیون خدا 😂😂😂😂 اگر خودش ببینه

آخی.... با مونارک شروع با مونارکم تموم شد(:🥺🥺🥺

مریم رفیعی | آکادمی امروز

مریم رفیعی

3 ماه پیش

سلام این دسته بندی و این موضوع توی فیلم های فصل۱ یازدهم نبود

سلام گفتار آخر که راجب جانوران هست،مربوط به این موضوعه

اگه اون ماده تهوع اور نبود الان هیچ پروانه مونارکی هم نبود و از همون دهم هم هیچ کدوم از این بدختیارو نداشتیم

بعد به جاش سوسک میذاشتن اول کتاب 😂😂😂😂

وقتی موش عمدی اهرم رو فشار میده بازم محرک محسوب میشه اینکار؟

بله

درود بر شرفت انگار که هر صبح روح استاد تا کلاس باهامه

زهرا کرمی | آکادمی امروز

زهرا کرمی

1 سال پیش

خب تو این مثال ک مواجه شدن جانور با محرک توسط خودش نیست ک توسط انسانه و با نکاتی ک استاذ گفتن تناقض داره

وای خدا انگار همین دیروز بود که با استاد بام رفیع دهم رو با مونارک شروع کردیم و الان در ایستگاه پایانی پکیج هستیم...

استاد بام رفیع دیگه وقتشه کم کم خودتون تالیف کتاب رو دست بگیرین:")🙏🏻❤

چشم عباس اقا

سلام وقتتون بخیرباشه.. :) خواستم یک تشکر بکنم از استاد بام رفیع بابت تدریس عالیشون که به شخصه برای من خیلی مفید واقع شد.. وبا اینکه کلاس ها افلاین هست ولی استاد انقدر دلچسب تدریس میکنند که انگار یک کلاس حضوری هست.. وازاین یادبگیریم هم مث بعضی یاد بگیریم های دیگه که استاد از دانسته ها وعلم خودشون دراختیارما میذاشتن من خیلی لذت بردم.. وعلی رغم تفکرمنفی بعضی دوستان بخاطر گفته نشدن بعضی نکات یا مغایرت بعضی سوالات یا نکات باهم؛ من به شخصه باتدریس استاد زیست رو خیلی مفهومی تر وبهتر یاد گرفتم.. چون دیگه اواخر تدریس ها بود خواستم هم یک تشکر کوچیک از استاد بکنم وهم یک پیامی ازمن به یادگار بمونه^^

الهام قاصد | آکادمی امروز

الهام قاصد

2 سال پیش

سلام.بسیار بسیار زیاد موافقم💙

سلام موافق هستم با نظر هاتون

رقیه زمردی | آکادمی امروز

رقیه زمردی

1 سال پیش

سلام واقعا موافقم.منم به نوبه خودم از استاد بام رفیع تشکر میکنم. معلم های خوب یه نعمته ممنون استاد

سلام ببخشید منظور از کلاسیک ینی چی میشه بهم توضیح بدید ممنونم

سلام خب معانی لغوی زیادی داره مثل باستانی،موثق ترین،بهترین یا ... اما اینجا ما به معنای لغویش کاری نداریم و اهمیت نداره شما به تعریف شرطی شدن کلاسیک دقت کنید

سلام ویس ❗

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. برای درک ساختار عصبی شما هیدر رو تصور کنین. بدن این جاندار پر از نورون هاییه که برای فعالیت اون استفاده میشه. اما این جاندار مغز و طناب نخاعی نداره و این نورون ها دستگاه نمیسازن. اما در جانداری مثل انسان دستگاه عصبی داریم که از اندام هایی تشکیل شده و پیچیدگی بسیار بیشتری داره

سلام این کلیپ ی دقیقه ای از دلقک ماهی و شقایق دریایی هست اگه دوست دارید حتما نگاه کنید واسه خودم که خیلی جالب بود https://www.aparat.com/v/CWUrP

سلام جواب این تست کدام گزینه است ؟

ترنا صالح | آکادمی امروز

ترنا صالح

2 سال پیش

سلام.گزینه1و3 که قطعا غلطه و به نظر من جواب گ4 هست:)

@کیمیا نور محمدی گزینه اول:غلط برخی رفتار های غریزی تحت تاثیر یادگیری قرار نمیگیرند و تغییر نمیکنند گزینه دوم:غلط امکان دارد با حضور چند محرک اتفاق بیفته گزینه سوم:غلط از لحاظ کلیات باهم متشابه ولی از لحاظ جزئیات با هم متفاوتن(برای مثال ممکن است شکل لانه ای که دو گونه مختلف از پرندگان میسازند با هم متفاوت باشه) گزینه چهارم:درست اساس بروز هرگونه رفتار،ژنتیک و وجود ژن هایی است که در بروز و کنترل رفتار مورد نظر نقش دارن

آموزش ویدیویی زیست شناسی دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز