sepide R
11 ماه پیش
گزینه دو فکر کنم داره میگه در ساختار غشای یاخته چربی،مشاهده نمیشه یعنی داره اشاره میکنه به خود یاخته چربی که غلط میشه چون فسفولیپید سازنده غشا است و وجود داره
(1)
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
کاملا موافقم 👌👌👌
مهدی مکبر
1 سال پیش
گزینه دو منظورش !!! فسفولیپید در ساختار غشای یاخته ی چربی ویرگول مشاهده نمیشود به هر حال غلط میشه وای خب استاد اشتباه خوندن
شهرزاد شالوزاده
1 سال پیش
به دو شکل میشه این متن رو خوند 1:در ساختار غشای یاخته چربی/مشاهده نمی شود 2:در ساختار غشای یاخته/چربی مشاهده نمی شود
مهدی مکبر
1 سال پیش
@شهرزاد شالوزاده ولی درستش اولیه س این جمله عفو لازم نیست اعدامش کنید نیست که هر دوش درست باشه چون تو تسته مربوطه بهش
(1)
پرنیا علیزاده
1 سال پیش
تست ۱۸ جوابش چی میشه؟ فیلمش نیست
نرگس مهدوی
1 سال پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-60802
محمد امین شاه محمودی
1 سال پیش
با سلام در مورد گزینه ۲ اگر به این صورت بخوانیم که در ساختار غشای یاخته چربی (فسفولیپید) وجود ندارد چطور ؟؟
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
چربی که میگیم به طور معمول منظور تری گلیسیرید هست باز هم غلط میشه اما اگر بگه لیپید وجود داره درسته
محمد طاها کوشکی
1 سال پیش
سلام چرا در ساختار یاخته چربی نیست مگه فسفو لیپید چربی نیست
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام در ساختار یاخته لیپید هست شامل فسفولیپید به تری گلیسیرید اصطلاحا میگن چربی
. .
1 سال پیش
چرا فسفولیپید تو غشای یاخته چربی نیست؟ مگه بخش اصلی تشکیل دهنده غشای یاخته نیستش؟ پس چرا گزینه دوم صحیح میشه به صورت کلی؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اتفاقا هستش توی غشای یاخته چربی هم و گزینه دو چون گفته نیست،غلط حسابش کردیم
(2)
. .
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی آقا دست شما درد نکنه😁❤
خانوم دکتر
2 سال پیش
گوارش شیمیایی فسفولیپید از کجا اغاز میشه؟
علی تدین
2 سال پیش
سلام طبق چاپ های جدید از روده
(2)
فاطمه بلدی
2 سال پیش
سلام گزینه دو رو میشه بیشتر توضیح بدید متوجه نشدم
نرگس مهدوی
2 سال پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-5040?comment_id=441091#comment-441091
فاطمه اکبری
2 سال پیش
سلام.ببینید گفته در ساختار غشای یاخته ، چربی مشاهده نمیشود. با این که این جمله درسته ولی اصلا هیچ ربطی به فسفولیپید نداره.چون اگه دقت کنید تو صورت سوال گفته کدام گزینه در مورد فسفولیپید درست است و ما باید جمله ای درست و همچنین مرتبط با فسفولیپید رو پیدا کنیم.
(4)
تینا شرفی
2 سال پیش
ببخشید میشه توضیح بدید ک چرا گزینه 2 غلط شد
نرگس مهدوی
2 سال پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-5040?comment_id=441091#comment-441091
نگاه صادقی
2 سال پیش
صفرا مربوط به گوارش شیمیای چربی نه گوارش مکانیکی حالا اینکه جاییه که گوارش مکانیکی داره اصلا ربطی نداره
نرگس مهدوی
2 سال پیش
صفرا با داشتن نمک های صفراوی در گوارش مکانیکی و ریزتر شدن اونها نقش داره. انزیم نداره و در گوارش شیمیایی موثر نیست
(2)
ابوالفضل علی محمدی
2 سال پیش
🤣 گوارش شیمیایی خودش نداره بخاطر اینکه انزیم نداره ولی کمک میکنه
(1)
علی تدین
2 سال پیش
سلام سوال هم نوشته یاخته چربی
علی تدین
2 سال پیش
@زهرا عتبی اگه دقت کنید در گزینه 2 نوشته ساختار غشای یاخته چربی
نگاه صادقی
2 سال پیش
اره منم همینطور خوندم
(1)
سید محمد مبین حسینی
2 سال پیش
سلام دوستان این تست قلمچیه و در پاسخنامه تست هم با دیدگاه اول کامنت آقای موسوی حل شده. گفتم که بگم. https://emrooz.ir/cbgstbc-5040?comment_id=437758#comment-437758 (البته که با هر دو دیدگاه جواب یک گزینه میشه)
(1)
یگانه سنجری
3 سال پیش
چرا نمیتونیم فسفو لیپید رو چربی در نظر بگیریم؟
نرگس مهدوی
3 سال پیش
فسفولیپید دسته ای از لیپید هاست اما چربی رو معمولا تری گلیسیرید میگن
(1)
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
بله قبول دارم که ترکیبی از فصل جلوتر هست و اگر هنوز بهش نرسیدید، لزومی ندارد بلد باشید اما برای کنکور زیاد سوال ترکیبی اینجوری میدن