یادبگیریم1: معادله و نمودار نوسانگر (قسمت اول)

4.9/5
(47 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

 

 


معادله و نمودار نوسانگر

 تست های معادله و نمودار نوسانگر
تست های معادله و نمودار نوسانگر

`01:20

سوالات دیگران
آیدا صالحی | آکادمی امروز

آیدا صالحی

4 ماه پیش

سلام در دقیقه ۱۴:۲۸ ربع سوم چرا x میشه منفی

(1)

صبا بدر | آکادمی امروز

صبا بدر

4 ماه پیش

باسلام. چون نوسانگر در سمت چپ مرکز نوسان قرار گرفته یعنی در زیر محور t بعد یا مکان نوسانگر منفی است.

(1)

چجوری میتونیم علامت شتاب رو از روی دایره مثلثاتی و همچنین خط راست تعیین کنیم؟

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

5 ماه پیش

خود دایره مثلثاتی شتاب رو گزارش نمی کنه اما باید دایره رو با نمودار کسینوس معادل بگیری تا بتونی طبق نکاتی که استاد گفت شتاب رو اندازه بگیری

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

5 ماه پیش

در مورد خط راست هم طبق فصل حرکت شناسی اگه نمودار مکان زمان خط راست باشه حرکت اصلا شتاب نداره که بخوایم اندازه بگیریم.

علامت شتاب خلاف علامت مکان هست جایی که X مثبت a.منفیه. ربع اول و چهارم و برعکس

سلام وقت بخیر برای منفی بودن شتاب میتونیم اینجوری تحلیل کنیم که در ربع اول چون سرعت منفیه و قراره از دامنه به سمت مرکز نوسان حرکت کنیم و سرعت داره به ماکزیمم حالت خودش نزدیک میشه پس حرکت تندشونده است و الزاما شتاب باید منفی است ؟؟

سلام ببخشید جوابای تمرینای آخری که برا مامیزاره حل کنیم کجاس؟؟؟

توی قسمت دانلود جزوه ها ،پاسخ تمرین ها هم هست توی فایل جدا

سلام بخشید این اموزش هایی که میبینیم واسه نهایی هم خوبه میشه نمره خوب گرفت؟؟

(1)

سام سیفی | آکادمی امروز

سام سیفی

1 سال پیش

سلام بله آموزش ها نهایی رو هم پوشش میدن

Shayan Por | آکادمی امروز

Shayan Por

1 سال پیش

تقریبا مثلا اختلاف فازو ما توکتاب نداریم

سلام چطوری 7T/4 رو تجزیه کرد و جواب این شد؟

Anahita (: | آکادمی امروز

Anahita (:

1 سال پیش

ببخشید مگه استاد نگفتن که ، وقتی به مرکز نوسان نزدیک میشیم شتاب صفر میشه؟ پس چرا الان اینجا برای ربع سوم ( که از منفیA میره به مرکز نوسان ، شتاب رو گرفتن مثبت) و برای ربع چهارم (که از مرکز نوسان میره به مثبت A شتاب رو گرفتن منفی) مگه توی دامنه ها شتاب max نبود؟

فاطمه زاهد | آکادمی امروز

فاطمه زاهد

1 سال پیش

سلام من جزوه و دانلود کردم بعد خواستم با استاد دنبال کنم ولی شبیه جزوه ی استاد نیست امکانش هست که جزوه ای که استاد حل میکنه و داشته باشم؟

زهرا قنبری | آکادمی امروز

زهرا قنبری

1 سال پیش

سلام عزیزم برای شما فقط جزوه دهم بازه برای داشتن جزوه دوازدهم باید درخواست خرید اموزش روبزنید و بسته اموزشی رو خریداری کنید اونوقت جزوه تمام فصل ها براتون باز میشه

چرا یه نوسان کامل روی نمودار بجای نقطه o از نقطه a+ شروع میشه ????

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

واسه نهایی میشه اینطوری بدست اورد؟

این تکنیک تستیه و در تشریحی قبول نیست باید مرحله به مرحله و اصولی حل کنی تا ازت قبول کنند

@سید محمد متین رشادی میشه تشریحی هم توضیح بدید

سلام وقت بخیر. میتونیم اینجارو اینطوری هم یادبگیریم ، که دوره ی تناوب ( یا همون T) در توابع کسینیوس 2p هست.که باز هم همین معادله درست میشه.

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

ببخشید پاسخ چی یاد گرفتی هارو کجا میتونم پیدا کنم؟؟!

در بخش دانلود ها همون جایی که جزوات بارگزاری شده،پاسخ چی یادگرفتی ها رو از همونجا میتونید دانلود کنید

ملیکا زاهد | آکادمی امروز

ملیکا زاهد

1 سال پیش

یه جورایی میتونیم بگیم علامت شتاب همیشه برعکسه ایکسه

در نوسانگر هماهنگ ساده روی خط راست بله (ولی بازم محض احتیاط تایم مشخص کن که چک کنم کجا رو گفتی و لطفا خواستی تایم مشخص کنی،ریپلای نکن کامنت جدید بذار 🌷)

سلام ببخشید چرا توی ربع سوم علامت شتاب مثبته؟چجوری میشه علامت شتاب رو تعیین کرد؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

دقیقه سوالت رو میگی؟💚

ملیکا زاهد | آکادمی امروز

ملیکا زاهد

1 سال پیش

اگر نمودار نزولی بود شتاب منفیه اگر صعودی بود شتاب مثبته

Anahita (: | آکادمی امروز

Anahita (:

1 سال پیش

@ملیکا زاهد روی نمودار که میشه مشخص کرد شتاب روی محور و دایره مثلثاتی چجوری به دست میاد؟

سلام استاد میگه تو قسمت انتهای نمودار کسینوس جایی که سرعت صفره و مثبته .اولین جاییه که این اتفاق میوفته .. چرا در قسمت اول نمودار قسمت T/4 اول سرعت صفر و مثبت در نظر نمی‌گیریم .. اونجام هم دقیقا داستان همینه

سلام تایم مشخص کنید لطفا

@فاطمه ذوالفقاری جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)