یادبگیریم4: اثر دما

4.9/5
(359 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

فرآیند هابر و تاثیر عوامل بر آن

آمونیاک و آشنایی با اصل لوشاتلیه، اثر غلظت
آمونیاک و آشنایی با اصل لوشاتلیه، اثر غلظت

`00:42

اثر فشار
اثر فشار

`00:24

اثر دما
اثر دما

`00:37

سوالات دیگران

چجوری گرماده و گرماگیر بودن واکنش رو تشخیص بدم بدون دیدن نمودار

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام استاد اینجا از کجا تشخیص دادن که واکنش گرماگیره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

قسمت ب رو میشه توضیح بدین بیزحمت ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

در این قسمت از ویدیو استاد میگن که در لحظه تغییر سرعت رفت کم و سرعت برگشت هم کم میشه که تا اینجا رو قبول دارم ولی بعدش میگن اما در جهت برگشت کمتر کم می‌شود! مگه نباید بگیم در جهت برگشت بیشتر کم می‌شود ؟ اخه جهت واکنش کلی به سمت برگشت هست یه توضیحی بدین لطفا

استاد میگن در واکنش های تعادلی برای تشخیص گرماگیر یا گرماده بودن q را سمت تعداد مول گازی کمتر قرار میدیم خب اگر تعداد مول گاز ها دو طرف برابر بود چی؟

این قسمت رو متوجه نشدم میشه بیشتر توضیح بدید

چرا استاد وقتی q رو مینویسن کنارش + هم میزارن؟

منظورشون اینه که گرما به واکنش دهنده ها داده میشه

سرعت رفت و برگشت رو میشه برای واکنش گرماده وقتی q افزایش و یا کاهش می یابد رو توضیح بدید؟

بهتره تشخیص فشار رو با تعداد ذره در نظر بگیریم؟

مهندی اگر میخوای اونطوری در نظر بگیری حجم رو باید با تعداد ذره در نظر بگیری چون رابطه مستقیم هم دارن

زینب جان یه خواهشی دارم لطفا فلسفه دما رو یه توضیحی بده . مممممممنون

(1)

سلام چرا فشار کاهش می‌یابد ؟مگه نگفتیم فشار کاهش پیدا کنه حجم افزایش پیدا می‌کنه و به سمت مول گازی بیشتر می‌ره این که داره به سمت مول گازی کمتر میره؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام حجم زیاد شه به سمت مول گازی کمتر می‌ره که این افزایش حجم رو جبران کنه

سلام مگه قرارنشد هرسمت ک تعداد مول گازی کمتره دما رو بزاریم پس چرا اینجا وقتی دمارو میزاریم واکنش ک گرماده میشه ولی تو گوگل و کتاب کمک درسی نوشته گرماگیر

سلام این عبارت(گازی زودتر مایع میشود که نقطه جوش بالاتری دارد) میخواستم بدونم که فقط برای مواقعی هست که دما را کم میکنیم؟ یا وقتی هم که دما را زیاد میکنیم،هم جوابه؟

سلام بله برای مواقعیه که دما رو کم میکنیم

مورد ب که گفتن تغییر دما بخاطر قضیه تامین انرژی رابطه مستقیم داره با تغییر سرعت هم در واکنش گرماده و هم در واکنش گرماگیر اینطوریه دیگه درسته؟ چون در هرصورت انرژی اکتیواسیون برای هردو لازمه

میشه بگید چطور مول های واکنش ها رو حساب کنیم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام از روی موازنه مثلا میگیم اگر شرایط اکی باشه ۲ مول گازی واکنش دهنده داریم یا ۴ مول گازی واکنش دهنده از روی ضریب های موازنه شون تشخیص میدیم