تست1

4.8/5
(257 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با ترموشیمی

 آشنایی با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با دما و انرژی گرمایی

`00:36

1 تمرین

 آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی

`00:49

1 تمرین

 گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن + آنتالپی
گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن + آنتالپی

`01:15

2 تمرین

 عوامل موثر روی آنتالپی و مسائل آنتالپی
عوامل موثر روی آنتالپی و مسائل آنتالپی

`00:57

2 تمرین

 آنتالپی پیوند + آنتالپی پیوند راهی برای پیداکردن آنتالپی واکنش
آنتالپی پیوند + آنتالپی پیوند راهی برای پیداکردن آنتالپی واکنش

`00:55

1 تمرین

 تست آنتالپی
تست آنتالپی

`01:00

1 تمرین

 آنتالپی سوختن
آنتالپی سوختن

`00:58

1 تمرین

 قانون هس
قانون هس

`01:19

1 تمرین

سوالات دیگران

لطفا جواب بدید

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

اینکه آنتالپی مثبته هم غلطه؟ گزینه ۴

(1)

..  . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

مگه گزینه ۲ هم درست نمیگه؟ استاد میگن گاز ناپایدارترع پس گرماش بیشتره و مایع گرماش کمتره چرا استاد گفتن غلطه؟

Amir Taha .... | آکادمی امروز

Amir Taha ....

9 ماه پیش

سلام استاد گفتند که گاز ناپایدار تر از مایع هست ؛ اینجا هم گفته که گرمای حاصل از مایع کم تر از بخار هست . جمله که درسته چرا گفتند غلط ؟

(1)

گ ۴ آنتالپی واکنش منفی میشه دیگه ؟

همه رو یا میگن توضیح دادم و ندادن یا میگن توضیح میدم و نمی‌دن🫣

(1)

هر جا رو متوجه نشدی بگو توضیح بدم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

نرگس روایی | آکادمی امروز

نرگس روایی

1 سال پیش

سلام وقت شما بخیر. چرا گزینه3 رد شد؟

سلام این قسمت در تست ب) استاد گفتند که گاز ناپایدار تر از مایع هست ؛ اینجا هم گفته که گرمای حاصل از مایع کم تر از بخار هست . جمله که درسته چرا گفتند غلط ؟

سلام ببین واکنشمون گرماده هست و واکنش دهنده هامون که هیدروژن و اکسیژن باشن در سطح انرژی بالاتری قرار دارن وقتی به بخار آب تبدیل میشن طبق سوال آخر باهم بیندیشیم منفی 484 ژول گرما تلید میکنن و وقتی بخوان به حالت مایع تبدیل بشن باید باز هم گرما تولید کنن پس گرمای حاصل بیشتر از حالت گازیه... اوکی؟

هآنی ‌ | آکادمی امروز

هآنی ‌

1 سال پیش

میشه تست های 3و4 رو توضیح بدین

سلام میشه گزینه ۳ و ۴ رو توضیح بدین

کجا می تونیم تست ها را حل گنیم تست ها در کدوم قسمت هستند

Hos _ | آکادمی امروز

Hos _

1 سال پیش

پایدار بودن به چه معنیه ؟

در این مبحث،به معنای پایین تر بودن سطح انرژی یک ماده هست

گزینه 4رو نفهمیدم میشه یکی واضح توضیح بده

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام وویس

سلام وقت بخیر.میشه لطفا فرق بین گزینه 1و2 رو توضیح بدین.ممنون

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

سلام وویس

@زینب مقدم ممنونم متوجه شدم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

@حانیه نورمحمدی خواهش می‌کنم 💚

(1)

:)  )  | آکادمی امروز

:) )

3 سال پیش

الان توی هر واکنشی که مبادله گرما داریم ... و دما رو ثابت به ما گزارش میکنه اون مبادکه گرما به خاطر انرژی پتانسیل که بین ذرات هست به وجود میاد ؟؟ و وقتی که دما ثابت نباشه اون گرما مبادله شده برای انرژی گرمایی هست درسته ؟؟

پریا رهبری | آکادمی امروز

پریا رهبری

3 سال پیش

سلام سوال منم هست

سلام.فکر کنم اگر هم دما ثابت نباشه باز هم عمده گرمای تبادل شده برای انرژی پتانسیل هست و میتونیم از انرژی گرمایی جاره شده به واسطه اختلاف دما صرف نظر کنیم

(2)