تست3

4.9/5
(133 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

آشنایی با ترموشیمی

 آشنایی با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با دما و انرژی گرمایی

`00:36

1 تمرین

 آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی

`00:49

1 تمرین

 گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن + آنتالپی
گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن + آنتالپی

`01:15

2 تمرین

 عوامل موثر روی آنتالپی و مسائل آنتالپی
عوامل موثر روی آنتالپی و مسائل آنتالپی

`00:57

2 تمرین

 آنتالپی پیوند + آنتالپی پیوند راهی برای پیداکردن آنتالپی واکنش
آنتالپی پیوند + آنتالپی پیوند راهی برای پیداکردن آنتالپی واکنش

`00:55

1 تمرین

 تست آنتالپی
تست آنتالپی

`01:00

1 تمرین

 آنتالپی سوختن
آنتالپی سوختن

`00:58

1 تمرین

 قانون هس
قانون هس

`01:19

1 تمرین

50 ساعت تدریس رایگان زیست کنکور برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران

در گزینه د این واکنش آنتالپی داره ، ولی آنتالپی پیوند نداره. درسته ؟؟

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

6 ماه پیش

می‌تونی بیشتر توضیح بدی منظورت رو؟

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

6 ماه پیش

سلام در این واکنش در واقع یک پیوند تشکیل شده و انتالپی که شما باید به دست بیارین متناسب با انتالپی پیوند یک هیدروژن و نیتروژن هست

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

6 ماه پیش

@زینب مقدم منظورم اینکه آنتالپی این واکنش منفی میشه پس کلا آنتالپی داره ولی آنتالپی «پیوند» نداره چون آنتالپی پیوند باید مثبت باشه ، تحلیلم درسته به طور کلی؟

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

6 ماه پیش

@نرگس مهدوی سلام پس چرا استاد در یادبگیریم گفتند که این واکنش آنتالپی پیوند نداره؟!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

6 ماه پیش

@Mandana Moradi شکستن پیوند گرماگیره و انتلبپی پیوندش مثلت اینجا تشکیل پیوند رو داریم که گرماده هست و انتالپیش منفی میشه

(1)

@Mandana Moradi جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

در گزینه ۱ گفته یک مولکول H2 در حالی که باید بگه یک مول! آیا گزینه اشتباه نیست ؟؟؟!

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

6 ماه پیش

بله درسته مرسی از کامنتت💚

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

6 ماه پیش

@زینب مقدم آهان ممنون از پاسخ گویی شما🌹

سلام توی گزینه ج گفته شده انتالپی واکنش صراحتا نگفته انتالپی پیوند و با H-O مقایسش کرده ...بنابراین میشه گفت چون در واکنش اول مستقیم نگفته انتالپی پیوند گزینه میتونه درست باشه و ارتباطی با گازی نبودن واکنش نداره ؟

سلام ،مگه انتالپی برای مول نبود؟اینجا گفته مولکول...نباید غلط میشد؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

8 ماه پیش

سلام بله حق با شماست 💚 باید مول می‌گفت

سلام میشه توضیح بدید که چرا برای کربن کربن میانگین آنتالپی پیوند به کار میبریم

در قسمت ج پس انتالپی واکنش بیشتر از دو برابر میانگین انتالپی پیوند او هاچ است و حتی اگه مولکول ابمون هم گاز بود بازم این گزینه غلط بود چون ما میانگین انتالپی اکسیزن و هیدروزن داریم نه خود انتالپی پیوندو .درسته

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس

(1)

گزینه آخر رو توضیح میدید

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس

(1)

@زینب مقدم مرسی خسته نباشید

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

@عرفان امیری خواهش می‌کنم 💚

ABOLFAZL Hendevani | آکادمی امروز

ABOLFAZL Hendevani

10 ماه پیش

@زینب مقدم سلام وقت بخیر آخه خود استاد تو درسنامه گفتن برا N-H نمیتونیم بگیم آنتالپی باید بگیم میانگین پس چرا گزینه آهر رو درست گرفتن؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

@ABOLFAZL Hendevani سلام وویس

.... ..... | آکادمی امروز

.... .....

1 سال پیش

سلام وقت بخیر. چرا استاد گزینه 1 رو درست گرفتن؟! باید می گفت یک مول H2 نه یک مولکول H2...! آنتالپی پیوند به ازای یک مول ماده تعریف میشه نه یک مولکول.

(4)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام منطقیه اطلاع میدم

(2)

سلام وقتتون بخیر قسمت الف به جای یک مولکول هیدروژن نباید بگه یک مول مولکول هیدروژن؟

(2)

همونه دیگه فرقی نداره که :)

(1)

.... ..... | آکادمی امروز

.... .....

1 سال پیش

@مبینا کریمی نه همون نیست... آنتالپی پیوند به ازای یک مول ماده تعریف میشه...طبیعتا یک مول H2 با یک دونه مولکول H2 فرق داره و من نمی فهمم چرا استاد مورد الف رو درست گرفتن

(3)

:)  )  | آکادمی امروز

:) )

1 سال پیش

میشه این سوالو مرحله به مرحله توضیح بدین متوجه نمیشم .. الان برای پیوند سه گانه یاید واکش سومی رو در نظر بگیریم درسته ؟

اگه دقت کنی دومی یه آلکنه (پیوند دوگانه) و سومی یه آلکینه (پیوند سه گانه )

ببخشید میشه این سوال را برای من توضیح بدیدممنون

(1)

Z.Zruqv .Ln | آکادمی امروز

Z.Zruqv .Ln

1 سال پیش

سلام رفیق جان برای حل این سوال باید بیاییم میانگین انتالپیو برای هر پیوند C__Hپیدا بکنیم و در مرحله بعد بر اساس واکنش بیاییم پیوند دوگانه بین دوتا C رو حساب کنیم(بر اساس اختلاف نیرو ها و پیوند ها و اتم های داده شده در واکنش) و در مرحله ی آخر میاییم پیوند سه گانه بین دوتا C رو با اون میانگین C___H پیدا میکنیم و در نهایت اختلاف پیوند دوگانه و سه گانه ی خواسته شده رو بدست میاریم موفق باشی رفیق جان ^_^

@Z.Zruqv .Ln ممنون♥️

سلام در مورد گزینه دو مگه نباید میگفت میانگین غلط نمیشه؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام وویس

(1)

سلام استاد مورد ج رو به خاطر مایع بودن H2O رد کردن . میتونیم به خاطر گفتن آنتالپی پیوند برای OH هم این گزینه رو رد کنیم ؟ به نظرم باید میگفت میانگین آنتالپی پیوند . درسته؟

(5)

بله

(1)

علی ثامری | آکادمی امروز

علی ثامری

1 سال پیش

بله حق با شماست

(1)