تست4

4.7/5
(18 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

:آشنایی با ترموشیمی

آشنایی با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با دما و انرژی گرمایی

`00:37

1 تمرین

آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی

`00:48

1 تمرین

گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن
گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن

`01:13

2 تمرین

عوامل موثر روی آنتالپی
عوامل موثر روی آنتالپی

`00:57

2 تمرین

تست آنتالپی
تست آنتالپی

`01:00

1 تمرین

آنتالپی سوختن
آنتالپی سوختن

`00:58

1 تمرین

قانون هس
قانون هس

`01:14

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام، میشه بگید به طور کلی چطوری میتوانیم آنتالپی رو از گرما تشخیص بدیم؟ منظورم زمانیکه میخوابک به روش تستس استوکیومتری بریم

یک سوال خودم حل کردم درست چقدر کیف داد🤣🤣💔

(3)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

به به 🤩

سلام فیلم تدریس گروه عاملی کجاست

BAHAR  :) | آکادمی امروز

BAHAR :)

2 سال پیش

درود ، لطفا از روش استوکیومتری برید که ما برای نهایی بتونیم استفاده کنیم تا آخر سال ضبط میشه ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام

(3)

p z | آکادمی امروز

p z

2 سال پیش

نوشتن این کسر استوکیومتری به روش زنجیره ای چطور میشه؟؟

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

https://emrooz.ir/cbgstbc-19488?comment_id=580821#comment-580821 سلام بفرمایین همین سوال پایینی نوشتم💚

p z | آکادمی امروز

p z

2 سال پیش

@زینب مقدم خیلی ممنونم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

@p z خواهش می‌کنم 💚

سلام اگه امکانش هست این قسمت رو توضیح بدید متوجه نشدم

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

سلام وویس

سلام وقت بخیر ببخشید من اول با دیدن این سوال فکر کردم منظورش از گرمای مبادله شده همون آنتالپیه...میشه بگید چرا گرمای مبادله شده همون آنتالپی نشد و باید می رفتیم جدا از طریق استوکیومتری اون گرما رو حساب می کردیم؟

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

سلام وویس

(1)

@زینب مقدم گرفتم مرسی پس حالا که واکنش دهنده ی این واکنش 2 مول هست میتونیم آنتالپی واکنش رو حساب کنیم ضربدر 2 کنیم تا خواسته سوال به دست بیاد؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

@................ ........................ خواهش می‌کنم 💚 اره درسته🤓

(1)

سلام خسته نباشید قسمتی که استادc2H6 باز کردن نوشتن و متوجه نشدم ممنون میشم توضیح بدین🌹🙏🏻

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

سلام وویس:)

(1)

سلام وقت بخیر من اونجایی رو که استاد می‌نویسه یه دونه(c_c) و ۶ تا (C_H) و ادامه میده رو متوجه نشدم برای نوشتن پیوند ما باید زیروند را در ضریب ضرب کنیم تا بدست بیاد؟ الان از کجا بدونیم که یه دونه (C_C) میده یا دوتا ممنون میشم راهنماییم کنید

در آلکان CnH2n+2, به تعداد n-1 پیوند C-C داریم. یعنی یکی کمتر از تعداد کربن‌ها. و به تعداد 2n+2 پیوند C-H داریم. یعنی به تعداد هیدروژن‌ها. و این میشه تعداد پیوند‌ها در ترکیب. اگر ترکیب ضریب داشت، صریب در تعداد پیوندها ضرب میشه.

(1)