محمدحسین عامری
4 ماه پیش
اکثر حرف استاد این بود ک دهم تدریس شدن💔 اقا بخدا وقت نداریم ما دوازدهمیا
(5)
BTMN
1 سال پیش
ولی ناموسن این فصل خیلی خیلی مختصر تدریس شد انگار استاد داشتن خلاصه فصل۳ رو میگفتن تا تدریس
(6)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
انتقاداتتون رو حتما با پشتیبانی در میون بذارید 🌷
مهسا ...
4 هفته پیش
@سید محمد متین رشادی چقدر هم که نقد روشون موثر هست ماشاالله
(3)
امیررضا طهماسبی
1 سال پیش
برای همینه که دریا ابیه
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
منظورتون کدوم قسمته؟(لطفا ریپلای نکنید 🌷) آبی دیدن دریا بعیده بخاطر رنگدانه های خاص باشه
امیررضا طهماسبی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی من تایمشو گفتم میتونید برید ببینید شنیدم دریا همه طول موج ها رو بجز ابی جذب میکنه و ابی رو بازتاب میکنه
(2)
محمدصفا مارامایی
2 سال پیش
سلام خسته نباشید. اگه تو امتحان نهایی علت رسانایی فلز رو باتوجه به دریای الکترونی خواستن چی بنویسیم؟ ممنون میشم پاسخ بدید.
زهرا عتبی
2 سال پیش
تعداد بار برابره رو نفهمیدم
مهدی رحیمی
2 سال پیش
سلام بله تک ظرفیتی هستند اسکاندیم کادمیوم روی نقره
. .
2 سال پیش
دقیقا منم نفهمیدم
maryam chaghaei
2 سال پیش
وقتی داریم راجب فلز صحبت میکنیم یعنی ترکیبی که خنثی است پس اندازه بار مثبت و منفی یکسانه ولی تعداد انیون و کاتیون یکی نیست مثلا فرض کن : توی ساختار فلز منیزیم منیزیم 2 تا الکترون ظرفیت داره که ب دریای الکترونی میرن پس به ازای هر منیزیم دو تا الکترون وجود داره ولی در نهایت جمع جبری بار های دو تا الکترون ی بار منفی با یدونه منیزیم دو بارمثبت مساوی صفره و خنثی است :))
(2)
مهدیہ قومَنجانی
2 سال پیش
بار ها برابره (تعداد بار مثبت= تعداد بار منفی) اما تعداد خود آنیون و کاتیون لزوما یکی نیست مثل Fe2O3 ۲تا کاتیون و ۳تا آنیون (ک برابر نیستن) اما بار های مثبت و منفیشون برابره چون خنثی هستن
(1)
زهرا عتبی
2 سال پیش
سلام این عنصر هایی که اینجا گفت همونایی ان که براشون از اعداد رومی استفادهدنمیشه درسته؟
maryam chaghaei
2 سال پیش
جایی از عدد رومی استفاده میشه که فلز دارای ظرفیت های مختلفی باشه مثل اهن یا مس یا وانادیم و ... پس اگه فلز کلا فقط ی یون پایدار داشته باشه (عدم تفاوت در عدد اکسایش) نیازی ب استفاده از اعداد رومی هم نیست :)))
(1)
محمدحسین جعفربگلو
3 سال پیش
سلام به طور کل باید بگیم مولکول های قططبی از ناقطبی ها نقطه جوش بالاتری دارن؟ اخه دی متیل اتر قطبی هست و پروپان ناقطبی(تو تمرینات دوره ای هست) و دی متیل اتر تقطه جوش بالاتری داره!
زینب مقدم
3 سال پیش
سلام اگه جرمشون برابر و یا نزدیک هم باشه، به طور کلی بله(مگه یه سری استثناها مثل کربن دی اکسید که واکنش میده)
مگه Zn فقط یه دونه ظرفیت 2 بار مثبت نداشت؟ پس چطور مثلا تونسته وانادیم 4 و وانادیم 2 بسازه؟ آخه برای ساختن وانادیم 4 باید 1 الکترون از دست بده و برای ساختن وانادیم 2 باید 3 تا الکترون از دست بده
برای من سوال پیش اومد اینکه مثلا شیشه رو کاملا شفاف می بینیم...به دلیل اینه که پرتو های نور رو کاملا عبور میده؟
زینب مقدم
3 سال پیش
بله چون نور رو عبور میده و اونچنان پخش نمیکنه
(1)
سارا قوهستانی
3 سال پیش
سلام بچه ها وقتتون بخیر میشه ارایش الکترونی x به توان 2بارمثبت کع به 5sبه توان 2 ختم میشه برام رسمش کنید ببخشید بهتراز این نمیتونستم منظورمو بفهمونم امیدوارم متوجه شده باشید😅
سارا قوهستانی
3 سال پیش
@زینب مقدم سلام خانم مقدم عزیز اره میفهمم فقط نمیدونم چرا زیر لایه p الکترون میگیره چرا fیا dبعد sالکترون رو نگرفتن؟
(1)
زینب مقدم
3 سال پیش
@................ ........................ بله بله:)😅
(1)
f. kh.
3 سال پیش
سلام ببخشید چرا الف رسته؟مگه نگفتید کاتیون ها حرکت نمیکنن و دریای متشکل از بار ها حرکت میکنن؟
مرتضی مرتضوی
3 سال پیش
سلام رفیق خداقوت.میتونیم اینجا بگیم که جسمی که بهش نورمی تابانیم مثلا سبز زرد یاهررنگی رو بتابانیم همرنگ خودش رو بازتاب میکنه وبیشتر غیر همرنگ خودش را جزب میکند
علی قلی زاده
3 سال پیش
سلام اره مثلا اگر به جسمی نور بتابانیم و سبز ببینیمش یعنی فقط طول موج نور سبز را بازتابش میکنه و بقیه را جذب میکنه.
مرتضی مرتضوی
3 سال پیش
رضیه زیباپسند
4 ماه پیش
وای آره واقعا چه گرفتاری شدیم 😢
(2)