MA Pgh
2 ماه پیش
وقتی یه ادم میخواد یه قسمتی از بندش تو ازمایشگاه تولید بشه که نمیشه با سلول های بنیادی بالغ ساختش چطور باید از سلول های بنیادی جنینی (مرولا) استفاده کرد . اصلا از مرولای کی؟ وقتی طرف بزرگ شده مرولاش و از کجا باید گیر اورد😐
محمدمهدی طاهریان
1 ماه پیش
یه فرآیندی هست به نام تمایز زدایی همونطور که مورولا تبدیل به انسان بالغ شده ( با تمایززایی) انسان هم میتونه تبدیل به مورولا بشه ( با تمایززدایی) البته که علم بشر به اونجا هنوز نرسیده
علی اصغر اسماعیلی
2 ماه پیش
چه خبره آدم گیج میشه اصلا استاد یک چی میگه بچه ها یک چی میگند خیلی سبز یک چی میگه یکی درست بیاد بگه چی شد دقیقا بگیریم نگیریم فیلمارم که اپدیت نکردید همین میشه
(1)
شنیا اله مرادی
2 ماه پیش
فصل۷ یازدهم آپدیت شده برو اونو ببین این یه قسمتو خودتت بررسی کن .اینجا اپدیتش نکردن مشکل همین یه قسمته فک کنم
الهه 🕊🌱
3 ماه پیش
اااا اپدیت نکردید که!! مورولا رو نمیشه تو رحم دید، اونی که وارد رحم میشه بلاستوسیته.
(6)
امیررضا هاشمی
3 ماه پیش
مورولا توی لوله فالوپ تشکیل میشه و میشه توی رحم دید و بلاستوسیست توی رحم تشکیل میشه و توی رحم هم دیده میشه
الهه 🕊🌱
3 ماه پیش
@امیررضا هاشمی سلام برادر. ببین متن کتاب اینطوریه که.. با ادامه تقسیم ها،یاخته های مورولا مایعی ترشح میکنند.در نتیجه یاخته ها از هم فاصله میگیرند و حفره ای درون ان تشکیل میشود که با مایع پر شده است . اینجا رو دقتتت کننن حالاا!!! توده ای یاخته ای که در ایننننن زمان به رحمممم رسیده بلاستوسیست نامیده میشود. پپسس عملا با توجه به متن کتاب مورولا رو نمیشه تو رحم دید.
الهه 🕊🌱
3 ماه پیش
@امیررضا هاشمی خواهشا متن کتاب رو یا بار دیگه نگاه کن، نت اونقد خرابه که عکس فرستادا نمیشه.تا حرف من رو یه وقت اشتباه برداشت نکنی مقسی🌱
امیررضا هاشمی
3 ماه پیش
@الهه 🕊🌱 آها پس یعنی مورولا توی لوله فالوپ به بلاستوسیست تبدیل میشه و باتیتوسیست به رحم وارد میشه مورولا فقط تو لوله فالوپ ولی بلاستوسیست هم توی لوله فایوپ و هم توی رحم دیده میشه
الهه 🕊🌱
3 ماه پیش
@امیررضا هاشمی طبق متن کتاب! یس برادر😄
الهه 🕊🌱
3 ماه پیش
@امیررضا هاشمی ولی این جمله اخرتو نمیدونم دوروسته یا نه ولی به طور کلی بدون که مورولا در لوله رحم مشاهده نننمیشود! و تامام
فاطمه کارگر مقدم
4 ماه پیش
در آزمایشگاه سلول های بنیادی جنینی را از کجا بدست می آورند ؟ و چگونه این سلول ها را بدست می آورند ؟
دنیا قریبی راد
11 ماه پیش
وا با حرفای استاد که تناقص داره🐈💔
(1)
BTMN
11 ماه پیش
@دنیا قریبی راد هوم..هنو ۵روز تا کنکور مونده ولی هیچکس جواب نمیده🗿💔
(2)
دنیا قریبی راد
11 ماه پیش
@BTMN دقیقااا منم ازاین وضعیت ناراضیام
(1)
محمدمهدی طاهریان
4 ماه پیش
خب داداش تو جزوه هم نوشته بلاستولا توانایی تمایز به جفت و پرده های جنینی رو نداره دیگه
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
سلول های تروفو بلاست اصلا بنیادی نیستن ؟ یا هستن ولی قابل استفاده برای کشت نیستن؟
علی سلیمانی
1 سال پیش
سلام اگر مثلا یاخته های پوست خود فرد رو کشت بدیم و دوباره به اون پیوند بزنیم هم باز لنفوسیت t کشنده حمله میکنه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام خیر چون در این حالت بیگانه نیست
. .
1 سال پیش
یاخته های ترفوبلاست مگه پرده خارج جنینی رو نمیسازن؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله کوریون رو میسازن اگر استاد حرف متناقضی زدن،تایمش رو برام مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
یگانه صالحی
1 سال پیش
سلام آیا لوله های فالوپ جزیی از رحم محسوب نمیشن؟!
پوریا خیره کش
1 سال پیش
خیر
یگانه صالحی
1 سال پیش
@پوریا خیره کش بله از کتاب چنین برداشت میشه ولی کتاب ای کیو و خیلی سبز و همه آزمون ها چنین در نظر نگرفتند ، و حتی اون بخش گنبدی هم استاد گفتند که جز رحم نیست ولی این دیگه از کتاب هم قابل برداشت نیست..
سیما بادست
1 سال پیش
یعنی چی کلیه رو در ازمایشگا تولید میکنن من رو کلیم حساب باز کرده بودم وقتی دلار شد 101 بفروشمش
(2)
پوریا خیره کش
1 سال پیش
دهنتو😂 ولی خب اونم هزینه داره و زمان بره پس میتونی رو کلیت حساب کنی هنوز
(1)
ماردین سخنور
4 ماه پیش
الان که دلار 150ست فککنم داری دیالیز میشی
(1)
سیما بادست
4 ماه پیش
@ماردین سخنور میخواستم بفروشم کلیه سالم بی خط و خش بدون رنگ با دلار 120 میفروشم قیمتشم هنوز بالا نبردم بدو اینور بزار
سما مهوار
1 سال پیش
سلام دوستان لطف کنید اگه کسی جزوه پر شده هر پایه ای چ ۱۰.۱۱.۱۲ رو داره برام بفرسته ایدی تلگرام Sarajafari830
نرگس مهدوی
1 سال پیش
موفق باشید ❤️
سیما بادست
1 سال پیش
جزوه پر شده نیست مگر اینکه خود ما پر کردهباشیم که اونم نمیشه عکس گرفت
سیما بادست
1 سال پیش
من چیزی لزم ندارم مرسی خودم دوره هارو دارم گفتم شاید شما چیزی بخواید کمک کرده باشم
سما مهوار
1 سال پیش
@سیما بادست من فصل قلب و جانوری رو نیاز دارم اگه لطف کنی ممنون میشم
سما مهوار
1 سال پیش
@سیما بادست Sarahedari0 پیام بزار لطفا در تلگرام
سلام وقت بخیر. یک سری کتاب تست ها این یاخته های تکثیر شونده ی پوست رو بنیادی در نظر گرفتن...ولی استاد تاکید دارن که این ها بنیادی نیستن. کتاب درسی هم مستقیما حرفی نزده که بنیادی محسوب میشن یا خیر. کدومو در نظر بگیریم؟
(1)
(2)
@سید محمد متین رشادی ممنون از پاسختون💛
A M
2 سال پیش
ببخشید سه لایه زاینده ینی چی
امل دریانورد
2 سال پیش
اگ اشتباه نکنم همون سلول های بنیادی جنینی هستش
امیر سلمانپور
2 سال پیش
سلام وقت بخیر جفت وپرده ها بخشی از جنین نیستند درسته؟
ساغر ابوالفتحی
2 سال پیش
بخشی از چیزای اطراف جنینه جزو خود جنین حساب نمیشه
(1)
محسن محمدی
2 سال پیش
یاخته ی میلوعید ولنفوعید میتواند یاخته ی مثل خودشان تولید کنند
ساغر ابوالفتحی
2 سال پیش
عسل پور کرمی
1 ماه پیش
ببین داخل بعضی از بافت ها یاخته هایی وجود دارد که توانایی تمایز دارن و ما از اون یاخته ها استفاده میکنیم نه اینکه از یاخته ی جنینی فرد دیگه استفاده کنیم حتی در مغز استخوان انسان بالغ ما یاخته های بنیادی داریم که گاهی در محیط کشت از ان ها استفاده میکنیم برای تولید یاخته های گوناگون مثل ماهیچه ای عصبی و... که این رو خود کتاب دوازدهم میگه