یادبگیریم6: ادامه چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی
امیرمهدی باغستانی
1 سال پیش
سلام محتوای آپلود شده رو چطوری باید تهیه کرد لطفاً بگید
امیرمهدی باغستانی
11 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی سلام یعنی باید به کی پیام بدم ؟
سروین حاتمی
1 سال پیش
اگر استروژن و پروژسترون رابشون با FSH , LH مثبت شه چه اتفاقی میوفته ؟ چرا نباید اینشکلی شه ؟!
3 ماه پیش
فکر میکنم اگر همچین اتفاقی بیوفته و استروژن و پروژسترون کم بشه در نتیجه تحریک هیپوتالاموس هم اتفاق نمیافته که در اینصورت هورمون ازاد کننده ترشح نمیشه و در نهایت بدلیل فیدبک مثبت FSH , LHهم غلظت حداقلی و کم دارن و چرخه بعدی اتفاق نمیوفته
بهارک عظیمی
1 سال پیش
متشکرم بابت پاسخ و اینکه ببخشید در تخمدان به غیر از بزرگترین فولیکول استاد گفتن فولیکول های دیگه هم در اثر اختلالاتی از بین میرن اینا هم در همون روز چهارده اتفاق میوفته ؟ و اینکه به بیرون تخمدان راه پیدا میکنن یا در خود تخمدان از بین میرن
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلامت باشید وظیفست 🌷 لطفا تایم دقیق مشخص کنید تا ببینم استاد چی گفتن 🌷 ریپلای نکنید 🌷
بهارک عظیمی
1 سال پیش
ببخشید از روز اول تا چهارده تو خود اووسیت اولیه که تغییری ایجاد نمیشه که ؟ فقط فولیکول اندازه اش بزرگتر میشه ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷 در کتاب درسی قدیم هم به همین شکله
(2)
پردیس همتی
1 سال پیش
روز ۱۵ و ۱۶ که جسم زرد درحال تشکیله ترشح استروژن رو میبنیم یا خیر؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله ترشح میشه
فاطمه زهرا مهدیار
1 سال پیش
یه سوال گفتیم هیپوتالاموس هورمون آزاده کننده میفرسته تا هیپوفیز LHو FSH رو افزایش بده پس اینجا که LH.FSH یهو زیاد میشن یعنی هیپوتالاموس زیاد هورمون آزاد کننده ترشح کرده تا هیپوفیز LH, FSH رو زیاد کنه؟!
عباس ترابی
1 سال پیش
بله میتونه هیپوتالاموس آزاد کننده بیشتری ترشح کرده باشه یا شایدم از طریق چرخه بازخوردی مثبت افزایش این دو هورمون رو داشته باشیم. توضیح الان من کلی بود شما منظورتون دقیقه چند ویدئو بود؟؟
(1)
هلیا خداویسی
1 سال پیش
6:35 تو کتاب ما نوشته اوسیت اولیه این ویدیو با کتاب خیلی تغییر کرده؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام توضیحات کناب درسی الانتون و مبنا قرار بدین
وحید مکاریان
1 سال پیش
salam updaite shode
امیرحسین اشرلو
1 سال پیش
تو شکل کتاب درسی اوسیت اولیه تو انبانک بالغ دیده میشه ولی استاد گفتن که ثانویه و اولین جسم قطبی دیده میشه
(1)
مریم رمضان پور
1 سال پیش
من اینو نمیفهمم امیدوارم یکی توضیح بده
زهرا باری
1 سال پیش
چرا استاد میگن در فولیکول بالغ دیگه اولویت اولیه وجود نداره اما در متن کتاب نوشت اولویت اولیه؟
نازنین پوردوستی
1 سال پیش
خیلی حال کردیم آقای بام رفیع . خیلی . دمتون گرم واقعا . خداحفظتون کنه . عجب چیزی بود این چرخه تخمدانی . تو بدنمون کلی اتفاق عجیب میفته بدون اینکه خودمون ذره ای بفهمیم
(7)
سمیرا رحمتی
1 سال پیش
ببخشید دوستان من کتاب سال ۱۴۰۰ رو دارم واسه کنکور امسال چقد تغییرات داشته؟؟؟تغییرات واسه کنکور امسال یا ۴۰۵؟؟؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
حتما کتابتون رو عوض کنید بخصوص برای این فصل که خیلی تغییر داشته برای کنکور ۴۰۵ باید کتاب درسی زیست یازدهم چاپ ۴۰۳ داشته باشید
عباس ترابی
1 سال پیش
اونی که داخل شکل چرخه تخمدانی به شکل هلال ماهه کنار اووسیت ثانویه و جسم قطبی اون چیه؟ فولیکول که میشه کل اون دایره بزرگه یاخته های فولیکولی هم که اون نارنجیان. پس اون سفیده چیه!؟؟
فاطمه زهرا مهدیار
1 سال پیش
اون حفره ای پر از مایعه بخاطر فعالیت ترشحی یاخته های فولیکول ایجاد شده
(1)
عباس ترابی
1 سال پیش
@فاطمه زهرا مهدیار بله درسته حق با شماست استاد آخرای ویدئو توضیح بیشتر رو راجبش میدن ممنون🌹🤍
پریناز صفار
1 سال پیش
خب من یه سوال کلی برام پیش اومد الان توی روز ۱۴ که ما برای تخمک گذاری به lh نیاز داریم خب وقتی یک دفعه زیاد میشه تنظیم بازخوردش مثبت میشه و قطعا fsh هم باهاش زیاد میشه خب اون لحظه ای که به صورت ناگهانی زیاد میشه باعث نمیشه فولیکول دیگه ای فعال بشه ایا
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام نه مجددا باعث فعالیت فولیکول دیگه ای نمیشه
(1)
پردیس همتی
1 سال پیش
@نرگس مهدوی خب در روز ۱۴ اون FSH که ترشح میشه چه کارایی داره؟ یعنی همونطور که LH طی روزای ۱ تا ۱۳ زیاد شد FSH هم همینجوری زیاد میشه بدون کاربردی؟
الهه اثنا عشری
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام از پشتیبانی سایت سوال کنید راهنمایی میکنند 🌷