تست9

4.9/5
(64 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

دستگاه تولیدمثل در زن

دستگاه تولید مثلی زنان، دوره جنسی زنان
دستگاه تولید مثلی زنان، دوره جنسی زنان

`01:13

1 تمرین

آپدیت جدید
آپدیت جدید

`03:13

تخمک زایی، نکات تخمک زایی
تخمک زایی، نکات تخمک زایی

`01:22

چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی
چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی

`00:35

ادامه چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی
ادامه چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی

`00:49

خلاصه سریع چرخه تخمدانی، نکات چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی
خلاصه سریع چرخه تخمدانی، نکات چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی

`00:47

چرخه رحمی در هر دوره جنسی + تست ها (قسمت اول)
چرخه رحمی در هر دوره جنسی + تست ها (قسمت اول)

`01:07

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`01:24

سوالات دیگران
y h | آکادمی امروز

y h

1 ماه پیش

گزینه د رو با فرض ناباروری نمیشه رد کرد؟

اونم منطقیه

تو بعضی سوالات نظر طراح اینه که جملاتی مثل گزینه ۴ همواره اشتباهه چون اصلا همگی برخورد نمیکنن که بررسی کنیم بعدش چی میشه. تو یه سری سوالات طراح میگه منظور این بوده که اگه برخورد کنه چی میشه... خب ما که از ذهن طراح خبر نداریم. حداقل از این جملات دوپهلو اگر میارن نباید سوال شمارشی باشه که بتونیم از روی بقیه گزینه ها منظورش رو بفهمیم. افسوس....

گزینه د رو متوجه نشدم

Siti Salimi | آکادمی امروز

Siti Salimi

2 سال پیش

وقتی میگه دو نیمه مشابه نمیتونه به همتا اشاره کنه؟ اولین جسم قطبی و اووسیت ثانویه همتا دارن؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. کروموزوم های دو کروماتیدی دارن اما کروموزوم همتا ندارن

سلام وقت شما بخیر مگه دور جسم قطبی یاخته های فولیکولی وجود داشت؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

سلام. تا قبل از بین رفتنش اره

mohsen qiasi | آکادمی امروز

mohsen qiasi

3 سال پیش

برای گزینه د نمیتونیم بگیم وقتی اسپرم با اووسیت ثانویه برخورد میکنه یاخته دوn تشکیل میشه چون اول میوز2 تکمیل میشه و اووسیت ثانویه یک یاخته تکn رو تولید میکنه که همون تخمکه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

میشه اما خیلی قشنگ نیست چون هنوز هسته ها ادغام نشدن.

مبین قاسمی | آکادمی امروز

مبین قاسمی

3 سال پیش

گزینه د خیلی راحت رد میشه با این دلیل ک اسپرم دورن تخمدان نمیره ک با چیزی برخورد کنه

(2)

البته فکر نمی‌کنم بشه با این استدلال رد کرد گزینه د رو . چون صورت سوال منظورش از اینکه گفته ( یاخته های هاپلوئید درون تخمدان ) این بوده که ما بفهمیم اووسیت ثانویه و اولین جسم قطبی مد نظر هستن، در ادامه ی سوال که میگه ( همگی ...) میخواد بگه حالا این دو تا سلول میتونه این اتفاق براشون بیوفته یا نمیتونه . نه اینکه بخواد بگه اون لزوما تو تخمدان میوفته !

(1)

سلام. نباید گزینه ج رو غلط بگیریم به دلیل اینکه گفته مشابه ؟ چون برای مثال اووسیت اولیه وقتی کروموزوم هاش دو کروماتیدی هستند کروماتید های خواهری محتوای ژنی کاملا یکسانی دارند و محتوای ژنی دو کروموزوم همتا مشابه اند، و اووسیت ثانویه هم خب از میوز 1 اووسیت اولیه درست میشه و خب کروماتید های خواهری از هم دیگه جدا نشدند و فقط کروموزم های همتای انها از هم جدا شده. بنابر این استدلال میتونیم این رو غلط بگیریم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

سلام. توجه کن برای این سوال اصلا نمیشه اووسیت اولیه رو در نظر گرفت چون سوال گفته هاپلویید باشن.

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

3 سال پیش

اووسیت ثانویه و جسم قطبی هستن که هاپلویید و دوکروماتیدی هستن.

@نرگس مهدوی خیلی ممنون. حواسم نبود اصلا