یادبگیریم9: چرخه رحمی در هر دوره جنسی
فاطمه مهدیه
1 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر ببخشید تمام ایم فیلم های این باکس آپدیت شده ی همونیه که زدید آپدیت شده؟یعنی اگه دیگه این فیلم های قبلی رو نبینیم اوکیه؟
فاطمه السادات حسینی
1 ماه پیش
برام سوال شده که فقط توی روز ۱۴ باید فرایند بچه درست کردن بین زن و مرد اتفاق بیفته تا بچه درست شه ؟ یعنی اگه قبل از روز ۱۴ یا مثلا روزای ۱۶ به بعد اسپرم وارد بدن زن بشه بچه ای تشکیل نمیشه ؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 پس بهترین زمانش، چند روز قبل از تخمک گذاری و خود روز تخمک گذاریه چون اسپرم یه چند روزی میتونه در بدن زن باقی بمونه
فاطمه السادات حسینی
4 هفته پیش
@سید محمد متین رشادی اها ممنون فهمیدم
حیدر مالداری
4 ماه پیش
اینجا توی خط آخز گفته همه وقایع تحت تاثیر استروژن و پروژسترون تخمدان هست(نه فوق کلیه) . پس اگر گفته بشه همه استروژن و پروژسترون ها در تنظیم وقایع رحم تاثیر دارند باید اشتباه بگیریم؟؟؟ اونا تاثیری در این تنظیم ندارند چون مقدارشون کمه؟
پردیس همتی
1 سال پیش
در حین رشد جسم زرد باز هم ترشح استروژن و پروژسترون رو داریم؟ و حداکثر ترشح جسم زرد در روز های حدودن ۲۵ و ۲۶ میشه؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله داریم بله
فاطمه شرعی زاده
1 سال پیش
سلام کتاب چاپ ۱۴۰۳ میگه اووسیت ثانویه همون تخمکه الان برای امتحان نهایی این رو درنظر بگیریم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام هر انچه که در کتاب مربوط به کنکور سال خودتون هست رو باید در نظر بگیرین
(1)
فاطمه شریفی
1 سال پیش
توقف رشد: روز ۷ و ۲۴ شیب )سرعت(رشد کاهش می یابد : ۱۴ سرعت رشد افزایش : ۷تا۱۳ ۱۵تا ۲۴ این درستع
(1)
عطیه اسکندری
1 سال پیش
وقتی میگیم قاعدگی از روز ۲۸ شروع میشه با توجه به اینکه توی کتاب میانگین ۷ روز در نظر گرفته شده، میتونیم بگیم دو روز از چرخه ی قبل و پنج روز از چرخه ی بعدو شامل میشه... بعد با شکل هم تشابه داره دیگه یعنی کمترین ضخامت میشه همون روز ۵ ولی خب استاد گفتن کمترین ضخامت بگیریم واسه روز ۷ اگه بخوایم بگیم واسه روز ۷ هستش پس اون دو روز که از چرخه قبل بوده و در واقع شروع قاعدگی بوده چی میشه؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام ۲۸ روز یک سیکل که تموم شد، از روی یکم سیکل بعدی قاعدگی شروع میشه این حساب کتابی که شما کردین برای کاهش ضخامت دیواره هست و نه شروع قاعدگی
... NIUSHA
1 سال پیش
سلام. یاخته های فولیکولی که با اووسیت ثانویه و اولین جسم قطبی به لوله فالوپ رفتن هم استرو ژن رو همچنان در اونجا ترشح میکنن. درست میگم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
د مورد این ها کتاب توضیحی نداده صرفا میگه اونایی که توی تخمدان میمونن و جسم زرد تشکیل میدن تولید هورمون میکنن
مهشید دلفان آذری
1 سال پیش
الان این شکل چرخه رحمب منظورش دواران قاعدگیه؟؟؟؟؟؟؟؟ اخه چرا داره ضخامت لایه های درون رحم زیاد میشه؟؟؟
مهشید دلفان آذری
1 سال پیش
ی سوال دارم الان شکل چرخه رحمی از روز 7 به بعد ضخامت رحم زیاد میشه بعنی منظورش اینکه دوران قاعدگی تموم شده دیگه درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله پس از اتمام قاعدگی،رشد دیواره شروع میشه
طناز طهماسبی
1 سال پیش
چرخه رحمی همزمان با چرخه تخمدانی اغاز میسه یا بعد از اون
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله بطور موازی و همزمان با هم انجام میشن
ایوری بدون همکاران
1 سال پیش
اگه روز 24 یا 25 یا حتی 26 که دیواره داره تحلیل میره لقاح صورت بگیره چی میشه ؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
احتمال لقاح خیلی پایین هست چون به احتمال بالا اووسیت ثانویه تا این زمان دفع شده
امیررضا هاشمی
1 سال پیش
سلام تحلیل و تخریب چه فرقی داره ؟
پوریا خیره کش
1 سال پیش
تحلیل یعنی کاهش ضخامت ولی بدون خونریزی تخریب یعنی کاهش ضخامت با خونریزی(قاعدگی)
Ghazal M•'
1 سال پیش
ایا زوائد انگشت مانند لوله فالوپ به تخمدان متصل است؟! یا اتصالی مستقیم ندارد؟!
پوریا خیره کش
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷