یادبگیریم3: تخمک زایی

4.9/5
(449 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

دستگاه تولیدمثل در زن

دستگاه تولید مثلی زنان، دوره جنسی زنان
دستگاه تولید مثلی زنان، دوره جنسی زنان

`01:13

1 تمرین

آپدیت جدید
آپدیت جدید

`03:13

تخمک زایی، نکات تخمک زایی
تخمک زایی، نکات تخمک زایی

`01:22

چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی
چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی

`00:35

ادامه چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی
ادامه چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی

`00:49

خلاصه سریع چرخه تخمدانی، نکات چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی
خلاصه سریع چرخه تخمدانی، نکات چرخه تخمدانی در یک دوره جنسی

`00:47

چرخه رحمی در هر دوره جنسی + تست ها (قسمت اول)
چرخه رحمی در هر دوره جنسی + تست ها (قسمت اول)

`01:07

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`01:24

سوالات دیگران
زهرا  نبی | آکادمی امروز

زهرا نبی

3 ماه پیش

سلام وقت بخیر گفتیم اووگونی رشتمان انجام میده و بعدش میره مرحله کاستمان حالا یا کاستمان رو کامل انجام میده یا توی پروفاز یک میمونه و تبدیل به اووسیت میشه بعدش استاد گفت توی مرحله میتوز یا رشتمان یک اووسیت میسازه و یک اووگونی نفهمیدم اینجارو ، یعنی رشتمان سه مرحله داره یکی کاستمان کامل یکی هم توی پروفاز کاستنان تبدیل به اووسیت میشه یکی هم اووگونی میسازه !؟

(1)

نسیم زاهدی | آکادمی امروز

نسیم زاهدی

3 ماه پیش

واقعا ممنون از استاد بام رفیع خیلی خب متوجه شدم،همیشه با این گفتار مشکل داشتم 🌷

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 ماه پیش

خوشحالیم راضی بودی 🥰

اینجا که اووسیت ثانویه در تماس با یاخته های فولیکولی هست و لایه ای بینشون نیست. اون لایه ژله ای در چه مرحله ای تشکیل میشه؟

مهسا حبیبی | آکادمی امروز

مهسا حبیبی

9 ماه پیش

توی میوز 1 کروموزوم های همتا از هم جدا میشن نه کروماتید ها آیا باز هم محتوای ژنی یکسان

در زن ها همیشه برابره در مرد ها یاخته های حاصل میوز یک با هم متفاوت اند یاخته های حاصل میوز ۲ که چهار یاخته هست دوتا دوتا شبیه هستند

سلام وقت بخیر الان ما اینارو ببینیم بعد اپدیت جدید یا کلا اینارو نبینیم و‌بریم یراغ اپدیت جدید

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

10 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

Z.Zruqv .Ln | آکادمی امروز

Z.Zruqv .Ln

11 ماه پیش

اووگونی ها جنین بعد از تولد تمایز به اووسیت اولیه پیدا میکنن یا آپوپتز میکنن؟

Z.Zruqv .Ln | آکادمی امروز

Z.Zruqv .Ln

11 ماه پیش

جدا از بحث کنکور اینکه ابتدا در دوره ی جنینی اووگونی مثل اسپرماتوگونی میاد میتوز میکنه(طبق مطالب گفته شده مثلا میخواد لایه زاینده رو حفظ کنه) و یه اووسیت اولیه و یه اووگونی میسازه و درپی اون این فرآیند دچار تکامل شده یکی از احتمالاتش این نمیتونه باشه اول این فرآیند در یک کانسپت مجزا شروع شده و بعد در یک گونه تکامل یافته و پیشرفته تر شده؟ یعنی اینکه ابتدا در یک سری ها بوده بعد برای بقیه ایجاد شده یا یه حالت دیگه مثل جریان مولکول وراثتی اول RNAبوده بعد DNA طی تکامل ایجاد شده

سلام وقتتون به خیر ببخشید طبق گفته کتاب تخمک لقاح یافته همان گامت ماده هست درسته؟

سلام اینجا منظورش از یاخته فولیکولی فقط یاخته های فولیکول هست یا نه فولیکول همراه با اووسیت اولیه که میشه یه انبانک ؟

سلام فقط به اینا میگیم یاخته فولیکولی اووسیت نیست

(1)

😂😅خیلی خوب درس میدین خداقوت، مررسی🙏🏻😊😍من این بخش رو قبلا اصلا متوجه نمیشدم و حتی تو کنکور میخواستم حذفش کنم ولی الان قشنگ یادگرفتم عاالی هستین، انشالله همیشه سلامت وشاد موفق باشین🙏🏻🥰

(1)

از قدیم گفتن مادرو ببین دخترو بگیر

نفهمیدم ،چی شد؟!!!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

لقاح اسپرم با تخمک درون لوله های رحمی اتفاق میفته نه توی رحم

زهرا کوهی | آکادمی امروز

زهرا کوهی

1 سال پیش

سلام مگه انبانک بالغ بعد از میوز دو انجام نمی شود که میشه اوسیت ثانویه داخل کتاب چرا نوشته اوسیت اولیه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام همچنان اووسیت اولیه هست اووسیت ثانویه بعد از اینکه تخمک گذاری انجام شد و با اسپرم برخورد داشته باشه، تشکیل میشه

زهرا کوهی | آکادمی امروز

زهرا کوهی

1 سال پیش

@نرگس مهدوی داخل کتاب نوشته که اوسیت اولیه در تخمدان تشکیل میشه یعنی قبل تخمک گذاری

مادر زن داماد دوست 🫡

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

🤭

😑😐الله اکبر این مدلش ندیدیم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

😶‍🌫️